هشت نمونه برتر از پیشرانه‌های معرفی شده توسط نیسان

قطعه نیوز: نیسان قطعا یکی از مطرح ترین برندهای فعال در صنعت جهانی خودرو است که سابقه تاسیس آن به ۱۹۳۳ میلادی باز می گردد. محصولاتی باکیفیت و قابل اعتماد کارنامه فعالیت نیسان طی چندین دهه را شکل داده است. اما نیسان در زمینه ای دیگری نیز صاحب سبک است! این کمپانی مجموعه ای از برترین پلتفرم های پیشرانه را به صنعت خودرو معرفی کرده که مخاطبان حرفه ای ارزش های آنرا بیشتر درک می کنند. تیونرها نیز عاشق توسعه و بروزرسانی پیشرانه های نیسان هستند. با این توضیحات سراغ ۸ نمونه برتر از پیشرانه های معرفی شده توسط نیسان می رویم.

موتور: VR38DETT
اعداد: ۶ سیلندر / ۳.۸ لیتر/ مجهز به میل بادامک دوبل / خروجی ۵۶۵ اسب بخار / گشتاور ۴۶۷ پوندفوت/ زاویه قرارگیری سیلندرها ۶۰ درجه

این پیشرانه را سلطان تمام تپنده های تولیدشده توسط نیسان می دانند. تمام قسمت های موتور از آلومینیوم است و تغییراتی جزئی می توان ۱۵۰ اسب بخار بیشتر را نیز بدست آورد. این نمونه روی تمامی نیسان های جی تی-آر ۲۰۰۹ تا ۲۰۲۰ بطور استاندارد نصب شده است. گودزیلا یکی از مطرح ترین خودروهایی است که این پلتفرم پیشرانه را به عاشقان خودرو و سرعت معرفی کرده است.

موتور: CA18DET
اعداد: ۴ سیلندر / ۱.۸ لیتر / مجهز به میل بادامک دوبل / خروجی ۱۶۷ اسب بخار / گشتاور ۱۶۶ پوندفوت

آخرین عضو خانواده CA اما بهترین آنها نمونه ای که مجهز به توربوشارژر کارخانه ای بود و هزینه تولید آن نیز به مراتب پایین تر از مدل های دیگر نیسان ارزیابی شد. با استفاده از توربوهای بزرگتر و تغییراتی در ECU براحتی می توان خروجی آنرا به ۳۰۰ اسب بخار افزایش داد.

این موتور روی محصولاتی مانند: سیلویا آر اس-اکس مدل ۱۹۸۷ و ۱۹۸۸، سیلویا کی اس و ۲۸۰ اس اکس مدل ۱۹۸۹ و ۱۹۹۰، بلوبرد ۱۹۸۷ تا ۱۹۹۰، ۲۰۰ اس اکس ۱۹۸۹ تا ۱۹۹۴، آوستر ۱۹۸۵ تا ۱۹۹۰ و … نصب شد.

موتور: KA24DE
اعداد: ۴ سیلندر / ۲.۴ لیتر / مجهز به میل بادامک دوبل / خروجی ۱۵۵ اسب بخار / گشتاور ۱۶۰ پوندفوت

هر چند در حالت استاندارد جز قویترین نمونه های تولید شده توسط نیسان نیست اما پتانسیل بالایی برای افزایش خروجی تا ۳۵۰ اسب بخار دارد. این نمونه روی مدل های ۲۴۰ اس اکس مدل از ۱۹۹۰ تا ۱۹۹۸ و همچنین آلتیما از ۱۹۹۳ تا ۱۹۹۷ نصب شد.

موتور: SR20DET
اعداد: ۴ سیلندر / ۲ لیتر / مجهز به میل بادامک دوبل / خروجی ۲۴۵ اسب بخار / گشتاور ۲۱۰ پوندفوت

یکی از محبوب ترین ها برای تیونرها که با تغییرات در توربوی کارخانه ای و بهبود تنفس می توان خروجی را به ۳۵۰ اسب بخار افزایش داد. جالب آنکه با کارهای پیچیده تر، ۴۵۰ اسب بخار نیز دور از دسترس تیونرها نمانده است!

این پیشرانه روی محصولات متعددی نصب شده که از جمله می توان به سیلویا کی اس ۱۹۹۱ تا ۱۹۹۳، پولسار جی تی آی-آر ۱۹۹۰ تا ۱۹۹۴، سیلویا اسپک-آر ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۲، ۱۸۰ اس اکس تایپ آر ۱۹۹۴ تا ۱۹۹۷، ۲۰۰ اس اکس ۱۹۹۳ تا ۱۹۹۹ و … اشاره کرد.

موتور: VG30DETT
اعداد: ۶ سیلندر / ۳ لیتر / مجهز به میل بادامک دوبل / خروجی ۳۰۰ اسب بخار / گشتاور ۲۸۳ پوندفوت / زاویه قرارگیری سیلندرها ۶۰ درجه

این پیشرانه توربودوقلو را باید یکی از کمیاب ترین های نیسان بدانیم! زیرا در فاصله ستل های ۱۹۹۰ تا ۱۹۹۶ فقط روی نیسان ۳۰۰ زد اکس و در فاصله سال های ۱۹۸۹ تا ۲۰۰۰ روی فرلیدی زد نصب شد.

به لطف ظرفیت های مهندسی نیسان، این پیشرانه نیز با تغییرات جزیی بالاتر از ۴۰۰ اسب بخار خروجی را در اختیار برنامه های شخصی سازی قرار می دهد. پیستون های قدرتمند، مواد اولیه فوق العاده باکیفیت در توسعه بلوک موتور دستیابی به اعداد بالاتر را نیز ممکن ساخته است.

موتور: VQ35DE
اعداد: ۶ سیلندر / ۳ لیتر / مجهز به میل بادامک دوبل / خروجی ۳۰۰ اسب بخار / گشتاور ۲۷۴ پوندفوت / زاویه قرارگیری سیلندرها ۶۰ درجه

اگر شما هم از طرفداران نیسان ۳۵۰ زد هستید پس بطور خودکار جز طرفداران موتور مذکور نیز به شمار می روید! این پیشرانه روی ۳۵۰ زد از سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۶ و G35 از ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۷ نصب شده است.

VQ35DE در حالت تنفس طبیعی، سوپر شارژ و همچنین توربوشارژ بهترین بازده را به نمایش می گذارد؛ اینجا انتخاب با مالک خودرو است که کدام روش را برای بازده موتور پسند می کند اما به هرترتیب ۷۵۰ اسب بخار نیز برای این مورد عددی کاملا معمولی پس از بروزرسانی، محسوب می شود!

موتور: RB25DET
اعداد: ۶ سیلندر / ۲.۵ لیتر / مجهز به میل بادامک دوبل / خروجی ۲۷۶ اسب بخار / گشتاور ۲۵۳ اسب بخار

این نمونه نیز جز کمیاب های نیسان محسوب می شود زیرا فقط روی R33 اسکاری لاین GT-25t و R34 اسکای لاین GT-T نصب شده است.

خروجی استاندارد این پیشرانه نیز با توربوهای بزرگتر، بهبود سوخت رسانی، تیونینگ ECU، بروزرسانی سیستم اگزوز، حضور هدرز و برخی ریزه کاری های دیگر به ۴۵۰ اسب بخار افزایش می یابد.

موتور: RB26DETT
اعداد: ۶ سیلندر / ۲.۶ لیتر / مجهز به میل بادامک دوبل / خروجی ۲۸۰ اسب بخار/ گشتاور ۲۸۹ پوندفوت

این پیشرانه برای نیسان آر۳۲، آر۳۳ و اسکای لاین آر۳۴ جی تی-آر مورد استفاده قرار گرفت. از نظر معماری دقیقا شبیه نمونه ۲.۵ لیتری نیسان است اما در قسمت توربودوقلو، دریچه گاز و چند قسمت دیگر طراحی اختصاصی خود را دارد.

منبع: عصر ایران

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.