محصولات E450 و E53 کوپه هم هیبریدی می‌شوند

قطعه نیوز: برخی محصولات مرسدس بنز از جمله محصول E450 و E53 کوپه و سقف تاشو از سال آینده هیبریدی می‌شوند.

سدان کلاس ایی مرسدس بنز یکی از محصولات محبوب و دوست داشتنی این کمپانی بوده و هست، حداقل تا پیش از این که شاسی بلندها این همه طرفدار پیدا کنند. این کلاس از محصولات مرسدس بنز همیشه آخرین فناوری ها را با خود دارد و اختلافش با کلاس های سی و اس در پویایی رانندگی با آن است. هر چند این طرز صحبت کردن از محصولات یک خودروساز بوی هواداری می دهد اما به هر حال کلاس ایی مرسدس بنز با تغییراتی که برای سال ۲۰۲۱ در نظر گرفته خبرساز شده است. خبر این که علاوه بر آن که مرسدس بنز، دستی به روی کوپه و سقف تاشوی کلاس ایی می کشد، قرار است این کلاس از محصولات بنز هم هیبریدی شود؛ البته خیل ملایم. یعنی قرار نیست مثل پریوس دو رگه ای از بنزینی برقی باشد فقط قرار است یک سیستم برقی ۴۸ ولتی به کارایی و عملکرد این خودرو بیفزاید و از ترکیب استارتر/ژنراتور starter/generator بهره مند شود. با افزوده شدن این قوای محرکه برقی به کلاس ایی مرسدس بنز، ۲۱ اسب بخار به توان آن و ۱۴۸ پوند-فوت به گشتاور آن اضافه خواهد شد. با این هیبریدی شدن، کلاس ایی مرسدس بنز به توان ۳۶۲ اسب بخار و ۳۶۹ پوند-فوت در محصول E450 می رسد. افزایش ۲۱ اسب بخار محسوس است، ضمن این که هیبریدی شدن، به معنی کاهش مصرف سوخت هم هست.

حالا که قرار است مرسدس بنز در محصولات کلاس ایی خود تغییراتی ایجاد کند، چه بهتر که از لحاظ زیبایی شناختی هم دست به روی این محصولات بکشد. در طراحی چراغ های ال ایی دی جلوی این خودرو از هوزینگ تخت تری استفاده شده تا به زیبایی آن بیفزاید ضمن این که این چراغ ها هوشمند شده اند، به بیان ساده تر، به خاطر داشتن حسگر و تراشه، کار راننده آسان شده، چون خود این چراغ ها کم شدن نور را با حسگر تشخیص می دهند و پردازشگر هم فرمان روشن شدن و خاموش شدن این چراغ ها را صادر می کند. چراغ های عقب هم ال ایی دی است و در طراحی و فناوری آن تجدید نظر شده و از فناوری به روزتری استفاده شده است. دستی که مرسدس بنز روی طراحی این کوپه و سقف تاشو کشیده، به این سدان جلوه ای نرم تر و در عین حال پر زرق و برق تر داده است.

شاید مهمترین تغییر در داخل کابین کلاس ایی مرسدس بنز افزودن سیستم MBUX است. سیستم صوتی، تصویری و اینترنتی روی داشبورد خودرو. این سیستم ابتدا در کلاس آ در محصولات مرسدس بنز جوانه زد اما حالا سر از محصولات و کلاس های دیگر هم در آورده است. یک صفحه نمایش ۱۲.۳ اینچی است که فرمان های گفتاری راننده را اجرا می کند.

افزودن آپشن های کمک به راننده هم که جای خود دارد و انتظاری غیر از این نیست که محصولات سال ۲۰۲۱ به آخرین این فناوری ها مجهز باشد.

شاید توضیح در باره مشخصات فنی E450 و E53 ای ام جی برای علاقه مندان این محصولات توضیح واضحات باشد، اما به هر حال قابل ذکر است که قوای محرکه این خودرو ۳ لیتری مجهز به توربوشارژر و ۶ سیلندر است. مشخصات مصرف سوخت هم اواخر ۲۰۲۰ قبل از عرضه این خودرو منتشر می شود. جلوی پنجره این مدل پانامریکانا خواهد بود.

منبع: سایپا نیوز

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.