راهنمای ثبت‌نام در سامانه امتا برای پیش خرید خودرو+عکس

قطعه نیوز: این بار برای پیش‌فروش خودروسازان داخلی، راهکاری پیش‌بینی‌شده که تا جای ممکن، التهاب به وجود آمده در بازار را کاهش دهد و خودرو را از کارخانه به دست مصرف‌کننده واقعی و نه دلالان برساند.

پس از اشکالاتی که حین اجرای طرح‌های پیش‌فروش خودرو داخلی پیشامد، حالا این بار دولت با پیش‌بینی راهکاری تازه سعی در مقابله با این مشکلات کرده است. در این طرح متقاضیان خرید خودرو از خودروسازان داخلی ابتدا باید در سامانه‌ای به نام سامانه امتا، ثبت‌نام کنند و سپس با مراجعه به سایت خودروساز موردنظر خود و ثبت‌نام در آن سایت اقدام به‌پیش خرید خودرو کنند.

سامانه احراز مشتریان تجارت الکترونیکی که بانام امتا از آن یاد می‌شود، اطلاعات هویتی مکانی تماسی اعتباری و غیره کاربران را به درخواست خودشان از طریق پایگاه‌های اطلاعاتی-حاکمیتی به‌صورت آنلاین و اختصاصی برای سایر کسب‌وکارها احراز و راستی آزمایی می‌نماید.

به این صورت، هدف این است که دست دلالان که اقدام به خرید تعداد قابل‌توجهی خودرو می‌کردند و درواقع به نحوی قیمت‌گذاری در بازار را کنترل می‌نمودند، کوتاه شود و خودرو تنها برای نیاز مصرف اشخاص به آن‌ها فروخته شود، نه اینکه این پیش‌فروش‌ها، خود به ایجاد تنش در بازار بینجامند.

حالا مشتریان خودروسازان ایران‌خودرو و سایپا نیز باید قبل از مراجعه به سایت‌های این خودروسازان برای خرید خودروی موردنظر خود ابتدا اطلاعات هویتی خود را به‌وسیله این سامانه به اثبات رسانند. در ادامه راهنمایی برای ثبت‌نام در این سامانه برای شما آماده کرده‌ایم.

ابتدا به سایت https://www.ecsw.ir  مراجعه کنید.
و در نهایت…

معاون مهندسی سازمان و سیستم‌های گروه سایپا بیان کرد که سامانه در مدت یک هفته و به‌صورت اتوماتیک ثبت‌نام‌های انجام‌شده را راستی آزمایی کرده و پس‌ازآن متقاضیان فرصت دارند قبل از پایان هفته دوم ۵۰ درصد از مبلغ خودرو موردنظر خود را به‌حساب سایپا واریز کنند. سپس با توقف روند ثبت‌نامی، قرعه‌کشی برای مشخص شدن افراد منتخب اجرا خواهد شد.

پس‌ازاینکه اسامی منتخبین توسط مبادی رسمی گروه خودروسازی سایپا اعلام گردید، این افراد یک هفته دیگر نیز فرصت خواهند داشت تا ۵۰ درصد باقی‌مانده مبلغ خودرو را واریز کرده و درواقع برای نهایی کردن پروسه خرید، مبلغ خودروی خودشان را کاملاً پرداخت کنند. البته خودروسازی سایپا اعلام کرده که خودروی موردنظر افراد را ۳ ماه پس از تکمیل وجه به آن‌ها تحویل خواهد داد.

توجه کنید که حتماً پرداخت ۵۰ درصد اولیه از حساب متعلق به متقاضی اصلی خرید خودرو انجام پذیرد چراکه در صورت برنده نشدن در قرعه‌کشی یک هفته پس از مشخص شدن نتایج ۵۰ درصد اولیه واریزشده به‌حساب همان فرد بازگردانده خواهد شد.

گروه صنعتی ایران‌خودرو نیز با اعمال روندی مشابه گروه سایپا اقدام به فروش محصولات خود از این طریق خواهد نمود. به این صورت که متقاضیان ابتدا باید در سامانه امتا ثبت‌نام نموده و سپس ۵۰ درصد مبلغ اولیه خودرو را به‌حساب ایران‌خودرو واریز کنند. پس از انجام قرعه‌کشی اسامی افراد منتخب در سایت ایران‌خودرو قرارگرفته و این افراد ۴۸ ساعت وقت دارند تا ۵۰ درصد باقی‌مانده را نیز پرداخت کنند. ایران‌خودرو همچنین اعلام نموده است که در صورت تکمیل ظرفیت درروش پیش‌فروش، متقاضی امکان خرید در قالب طرح مشارکت در تولید را خواهد داشت. در این روش اما، پس از اخذ ۵۰ درصد اولیه مبلغ خودرو، مابقی را می‌بایست پس از صدور دعوت‌نامه و بر اساس جدول قیمت زمانی پرداخت کنند.

البته در برخی از تلاش‌هایی که برای ثبت‌نام در سامانه امتحان صورت گرفته است به نظر می‌رسد که برای ثبت‌نام سیم‌کارت‌های اعتباری شناسایی نمی‌شود بلکه فقط می‌بایست شماره تلفنی بدهید که یا سیم‌کارت دائمی باشد یا تلفن ثابت به نام شخصی باشد که می‌خواهد خودرو خریداری کنند.

هر دو خودروساز امیدوارند از این طریق شرایطی برابر و یکسان برای متقاضیان خرید خودرو فراهم شود و بازار از واسطه گران و سودجویان در امان بماند.

منبع: سایت جی اس ام

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.