رونمایی دوچرخه برقی سبک‌وزن اسپشالایزد

قطعه نیوز: شرکت دوچرخه‌سازی اسپشالایزد از دوچرخه برقی بسیار سبک‌وزنی رونمایی کرد که ۴۰ درصد سبک‌تر از سایر دوچرخه‌های بازار است و ظرفیت پیمایش حدود ۱۲۸ کیلومتر را در اختیار قرار می‌دهد.

شرکت اسپشالایزد (Specialized) از نسخه‌ی فوق‌سبک دوچرخه الکتریکی خود رونمایی کرد و ادعا می‌کند این ebike تقریبا ۴۰ درصد سبک‌تر از سایر دوچرخه‌های بازار است. دوچرخه برقی Turbo Vado SL تا سرعت ۴۵ کیلومتربرساعت را در حالت کمکی ارائه می‌دهد و دوچرخه‌سوار می‌تواند مسافت حدود ۱۲۸ کیلومتر را با یک‌بار شارژ با آن طی کند.

آخرین دوچرخه‌ی اسپشالایزد در دو مدل استاندارد ارائه می‌شود و نسخه مجهزتر آن متعاقباً عرضه خواهد شد. گفته می‌شود که نسخه‌ی موتور میانی دارای توان اسمی و اوج ۲۴۰ وات بدون آسیب یا گرمای بیش از حد و گشتاور تولیدی ۳۵ نیوتن‌متر است و دستیار پدال آن تا سرعت ۴۵ کیلومتربرساعت در آمریکا یا ۲۵ کیلومتربرساعت در اروپا به دوچرخه‌سوار کمک می‌کند. گفته می‌شود که سه حالت دستیار پدال برای مشتریان در دسترس قرار می‌گیرد. باتری نصب‌شده در قاب دوچرخه با ظرفیت ۳۲۰ وات‌ساعت می‌تواند ظرفیت پیمایش ۱۲۸ کیلومتر را در اختیار قرار دهد؛ اگرچه باتری کمکی قابل تعویض (fully removable) نیز به‌عنوان آپشن وجود دارد که ۶۴ کیلومتر دیگر بر ظرفیت پیمایش دوچرخه برقی اسپشالایزد می‌افزاید.

هنگامی که دستیار پدال غیرفعال شود یا شارژ باتری به پایان برسد، سیستم کلاچ موتور می‌تواند کاملا از پدال جدا شود؛ بنابراین دوچرخه‌سوار هنگام پدال زدن هیچ مقاومتی را در مقابل پایش احساس نمی‌کند.

هر دو مدل ۴.۰ و ۵.۰ با قاب آلومینیومی E5 و وزن کلی ۱۴/۹ کیلوگرم ساخته شده‌اند؛ هرچند دوچرخه الکتریکی جدید اسپشالایزد هنوز تاحدودی وزن بیشتری نسبت به دوچرخه‌ی آنجل دارد که ماه گذشته معرفی شد، اما هنوز هم بسیار سبک است. بنابراین فرد به‌راحتی می‌تواند دوچرخه را از پله‌ها بالا برده یا آن را از زمین بلند کند. همچنین این دوچرخه برقی از سیستم روشنایی در جلو و عقب بهره می‌برد.

نسخه‌ی ۴.۰ توربو Vado SL دارای سیستم تعویض دنده ۱۰ سرعته‌ی شیمانو (Shimano) است، درحالی‌که مدل ۵.۰ از دو دنده اضافی نیز بهره می‌برد. در هر صورت، لاستیک‌های چند سطحی Pathfinder روی رینگ‌های دوچرخه قرار می‌گیرند و ترمزهای دیسکی هیدرولیکی در جلو و عقب، قدرت لازم برای توقف دوچرخه الکتریکی اسپشالایزد را فراهم می‌کنند.

مدل ۵.۰ از سیستم تعلیق Future Shock استفاده می‌کند تا عملکرد بسیار نرمی روی موانع و دست‌اندازی‌ها داشته باشد؛ در این سیستم تعلیق از قطعه‌ای کارتریجی در بالای شفت اصلی دوچرخه کمک گرفته می‌شود. اطلاعات مربوط به دوچرخه‌سواری در جلو و مرکز نمایش داده می‌شود و اپلیکیشن Mission Control برای اجرا در تلفن هوشمند متصل به بلوتوث و دستیابی به داده‌های اضافی دوچرخه، تنظیم سرعت موتور، ثبت مسیر و اندازه‌گیری‌ اطلاعات دوچرخه‌سواری، بررسی عملکرد سیستم و قابلیت‌های بیشتر وجود دارد.

قیمت نسخه‌ی ۴.۰ حدود ۳،۳۵۰ دلار آمریکا است، درحالی‌که نسخه‌ی ۵.۰ با قیمت ۴،۳۵۰ دلار عرضه می‌شود. سایر امکانات از جمله باربند، گل‌گیرها و لاستیک‌های اسپرت در نسخه‌های EQ وجود دارد که تا پایان سال جاری عرضه خواهد شد.

منبع: زومیت

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.