استفاده از فرمان صوتی به کمک هوش مصنوعی در مرسدس بنز

قطعه نیوز: مرسدس بنز توانایی هوش مصنوعی داخل خودرو را افزایش داده است، به طوری که این سیستم قادر خواهد بود با هوش مصنوعی داخل خانه نیز سازگار شود.

یکی از نوآوری های مرسدس بنز در بخش روی داشبورد و امکانات صوتی، تصویری اینترنتی، موسوم به MBUX قابلیت استفاده از فرمان صوتی به کمک هوش مصنوعی و دستیار مجازی است.

نرم افزار هوش مصنوعی بنز به راننده اجازه می دهد فرامین متنوعی را به اجرا بگذارد. برای مثال راننده میتواند به شکل گفتاری به دنبال مقصد روی نقشه بگردد و بسیاری از کارکردهای الکترونیکی خودرو مثل بالا یا پایین کشیدن شیشه را انجام دهد. هر چقدر این هوش مصنوعی پیشرفته تر می شود، رابطه بین انسان و خودرو با کمک زبان انسانی تقویت می شود که برای کمپانی بنز خیلی اهمیت دارد.

نلز شانز Nils Schanz رئیس تحقیقات رابطه دوسویه کاربر با خودرو در مرسدس بنز می گوید: «هدف اصلی این است که این سیستم طبیعی تر شود. سیستمی که بتواند پیش دستی کند و حس همدردی القا کند. برای مثال بتواند تون صدا را در داخل خودرو تشخیص دهد و به راحتی تمیز دهد که راننده صحبت می کند یا سرنشینان. چون مهم است که این سیستم از چه کسی فرمانبری دارد.»

خبر خوب این که به زودی با کامل شدن این ویژگی جدید دیگر لازم نیست برای گوش به فرمان شدن این سیستم از واژه های مضحکی مثل «هی مرسدس» یا «هی ام باکس» استفاده شود. هر چند که ممکن است خیلی از مردم حذف شدن این ویژگی را نپسندند.

شانز می گوید: «برخی [از رانندگان] ترجیح می دهند که هوش مصنوعی پیشدستی کند و برخی نمی پسندند. اگر واژه گوش به فرمان نیاز نباشد، در آن صورت معنی آن این است که این هوش مصنوعی در تمام لحظات گوش به فرمان است نه زمانی که احضار می شود. برای همین مرسدس بنز این امکان را انتخابی تعبیه کرده تا مشتری به سلیقه خودش تصمیم بگیرد.

مرسدس بنز می گوید که اکثریت کاربرانش از فرمان صوتی برای رابطه با هوش مصنوعی و MBUX استفاده می کنند. بر اساس داده ها و تحقیقات این کمپانی خودروساز، ۸۰ درصد مشتریان، پذیرش فرمان گفتاری از عناصر مهم این سیستم به حساب می آید. شانز می گوید: « به طور متوسط در اروپا مشتریان از واژه «هی مرسدس» حداقل ۴۰ بار در ماه استفاده می کنند.»

البته ویژگی ها و کارایی های زیادی برای این هوش مصنوعی در حال بهبود است. برای مثال حتی این هوش مصنوعی را می توان با هوش مصنوعی در منزل هم سازگار کرد طوری که وسایل خانگی هم از داخل خودرو فرمان پذیر شوند. برای مثال شما به خاطر نمی آورید که برای مثال کولر منزل را خاموش کرده اید یا نه، حالا این هوش مصنوعی داخل خودرو فرمان گفتاری شما را حتی در منزل به اجرا می گذارد.

شاید ارزش یادآوری داشته باشد که مرسدس بنز علاوه بر این که خودش در حال توسعه و گسترش قابلیت های هوش مصنوعی خود روی MBUX است در عین حال در محصولاتش امکان استفاده از CarPlay اَپل و اندروید اتو را هم می دهد و مشتریان می توانند به انتخاب خودشان هر یک را که بیشتر دوست دارند و با آن عادت کرده اند داشته باشند. با این حال بر اساس تحقیقات مرسدس بنز، مشتریان بیشتر همان MBUX اختصاصی بنز را می پسندند و فقط ۱۰ درصد کارپلی اَپل را انتخاب می کنند.

شانز می گوید: «ما روی کنترل تمامی تجربه در خودرو سرمایه گذاری می کنیم و هدف مشخص ما ایجاد یک سیستم بهتر است.»

منبع: سایپانیوز

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.