ادامه کمبود قطعه تا پایان سال ۹۹؛ «کمیته ساخت داخل» قطعات مشترک را شناسایی و تامین می‌کند

قطعه نیوز: عضو هیات‌مدیره انجمن خدمات پس از فروش اعلام کرد: کمبود قطعه در بخش خدمات پس از فروش هم وجود دارد و پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که کمبود قطعه تا پایان سال ۹۹ ادامه دارد.

یعقوب ولی‌پور در گفت‌و‌گو با خبرنگار «قطعه‌‌‌نیوز» در خصوص کمبود قطعه که در حال حاضر تعمیرکاران و مشتریان را با مشکل مواجه کرده است، عنوان کرد: از ابتدای کمبود قطعه، در بخش خدمات پس از فروش هم این مشکل بروز کرد و اکنون هم همچنان همه شرکت‌های ارائه خدمات در زمینه خودروهای داخلی و خارجی با این کمبود درگیر هستند.

وی بیان کرد: شرکت‌ها در حال تلاش هستند از روش‌های مختلف قطعات را وارد کنند تا مشتریان دچار مشکل نشوند.  

ولی‌پور اعلام کرد: انجمن خدمات پس از فروش کمیته‌ای را با عنوان کمیته ساخت داخل تشکیل داده است که تمام شرکت‌های عضو انجمن در آن حضور دارند و در تلاشند قطعات مشترک را شناسایی کنند تا به لحاظ تولید توجیه‌پذیر باشد و برای تامین آن اقدام کنند.

وی اضافه کرد: طبق مطالعاتی که در انجمن صورت گرفت، این کمیته توسط هیات‌مدیره انجمن خدمات پس از فروش پیش از بهمن ماه تشکیل شد. با شیوع بیماری کرونا و شروع قرنطینه، فعالیت این کمیته به سمت تامین قطعات در زمان قرنطینه رفت.

عضو هیات‌مدیره انجمن خدمات پس از فروش تصریح کرد: قبل از قرنطینه هم به دلیل زمان‌بر بودن تخصیص ارز و نیز تحریم‌ها تا حدودی کمبود قطعه وجود داشت.

ولی‌پور با بیان اینکه برای قطعات وارداتی هم به دنبال تعاملاتی با وزارت صنعت، معدن و تجارت هستیم، گفت: در زمینه تامین قطعات وارداتی نیاز به یاری وزارت صمت داریم، چراکه این وزارتخانه باید مدت زمان تخصیص ارز را تا حد ممکن کوتاه کند.

وی با اشاره به بسته بودن راه‌های واردات کالا عنوان کرد: نمی‌توان زمان درستی برای رفع معضل کمبود قطعه اعلام کرد، با این حال بنده پیش‌بینی می‌کنم شرایط فعلی تا پایان سال ۹۹ ادامه داشته باشد، چراکه تخصیص ارز فرایندی طولانی دارد و مسائلی مانند میزان همکاری شرکت‌های مادر و بسته بودن راه‌های ورود کالا هم در این مشکل دخیل هستند.

در روزهای قرنطینه، شرکت‌های خدمات پس از فروش، علاوه بر خدمات حضوری، خدمات خود را به صورت غیرحضوری هم ارائه کردند. به گفته ولی‌پور، خدمات غیرحضوری، مورد استقبال مردم واقع نشده است. وی در این خصوص گفت: خودروهای تجهیز شده‌ای برای این کار در نظر گرفته شده است و همچنان خدمات غیرحضوری ارائه می‌شود، اما مردم ترجیح می‌دهند برای دریافت خدمات به صورت حضوری مراجعه کنند.

خبرنگار: فرزانه احمدی

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.