تولید ۵۰ هزار موتورسیکلت برقی در سال جهش تولید

قطعه نیوز: سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) مامور اجرای تولید خودروهای برقی و هیبریدی و موتورسیکلت‌های برقی در سال جهش تولید شده است.

پروژه تولید ۱۵ هزار دستگاه خودروی برقی و هیبریدی و ۵۰ هزار دستگاه موتورسیکلت برقی در این برنامه دیده می‌شود.

آن طور که معاونت طرح و برنامه این وزارتخانه گزارش داده حمایت از تولید خودروهای برقی و هیبریدی و موتورسیکلت‌های برقی، یکی از پنج پروژه وزارت صنعت برای تحقق محور چهارم برنامه‌های یاد شده است که سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) مامور اجرای آن شده است.

همچنین معاونت امور صنایع وزارتخانه، شرکت‌های خودروساز ذی ربط، شرکت‌های تولیدکننده موتورسیکلت، وزارت نیرو و وزارت کشور در این پروژه مشارکت خواهند داشت.

بودجه مورد نیاز برای اجرای این پروژه شامل چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای طراحی، توسعه و آماده سازی خطوط تولید خودرو سواری برقی در شرکت‌های خودروساز فعلی، یکهزار و ۵۰۰ میلیارد ریال سرمایه در گردش برای تولید خودروهای سواری برقی و ۱۰۰ میلیارد ریال برای ایجاد ایستگاه های شارژ خودروی سواری است.

همچنین سه هزار میلیارد ریال سرمایه برای تولید انبوه موتورسیکلت در شرکت های تازه تاسیس، ۳۰ میلیارد ریال برای ایجاد ایستگاه های شارژ موتور سیکلت برقی و ۳۰۰ میلیارد ریال برای طراحی، نمونه سازی و صحه گذاری اتوبوس برقی در نظر گرفته شده است.

مقرر شده بخشی از اعتبارات مورد نیاز برای اجرای این پروژه ها از محل سرمایه‌گذاری مشترک ایدرو و بخش خصوصی، اعطای وام با بهره کم از سوی بانک‌ها، آورده نقدی مشتریان و مصرف کنندگان نهایی و همچنین اصلاح مصوبه های موجود شورای اقتصاد در پرداخت یارانه از محل ماده ۱۲ رفع موانع تولید خودرو، موتورسیکلت و اتوبوس برقی باشد.

منبع: ایرنا

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.