تولید خودرو در سال ۱۳۹۸ افت ۱۳درصدی را تجربه کرد+جدول

قطعه نیوز: با وجود وعده های وزیر صنعت از نیمه اول سال گذشته در خصوص افزایش تیراژ تولید خودرو طی سال ۹۸، آمارهای نهایی نشان دهنده افت ۱۳ درصدی تولید خودرو در سال گذشته است. 

در سال ۹۸ تولید انواع خودرو در کشور به ۸۳۱ هزار و ۳۳۴ دستگاه رسید که نسبت به سال ۹۷ با افت ۱۳ درصدی همراه بوده است. در این مدت تولید ون به ۲۱۷ دستگاه رسید که نسبت به سال ۹۷ افت ۸۳.۲ درصدی را شاهد بوده است. در مقابل، تولید وانت در سال ۹۸ معادل ۶۷ هزار و ۱۴۶  دستگاه بود که نسبت به سال ۹۷ رشد ۳۵.۱ درصدی را داشته است.

طی سالی که گذشت تولید مینی‌بوس و میدل باس در کشور با افت ۳۶.۷ درصدی به هزار و ۴۸ دستگاه رسید. همچنین تولید اتوبوس با افت ۶ درصدی نسبت به سال ۹۷ به ۵۳۵ دستگاه رسید. در مورد تولید کامیونت، کامیون و کشنده نیز باید به افت ۶۷.۲ درصدی طی سال ۹۸ اشاره کنیم که در نهایت ۳ هزار و ۲۵۱ دستگاه از این محصولات در کشور به تولید رسید.

آمار تولید انواع خودرو در سال ۹۸

افت ۱۲.۵ درصدی تولید ایران خودرو

طی سال ۹۸ تولید انواع خودرو توسط گروه صنعتی ایران خودرو به ۳۷۲ هزار و  ۵۹۱ دستگاه رسید که نسبت به سال ۹۷ افت ۱۲.۵ درصدی را به همراه داشته است. در این مدت تولید سواری توسط گروه ایران خودرو با کاهش ۱۲.۱ درصدی به ۳۶۵ هزار ۱۵۸ دستگاه رسید. همچنین تولید وانت توسط این گروه خودروسازی با افت ۲۶.۴ درصدی به  ۶هزار و ۹۶ دستگاه رسید و تولید ون نیز با کاهش  90.7 درصدی به ۵۳ دستگاه رسید.

در مورد تولید مینی بوس، میدل باس و اتوبوس توسط گروه ایران خودرو نیز باید به کاهش ۲۲.۲ درصدی در این بخش طی سال ۹۸ در مقایسه با سال ۹۷ اشاره کنیم و بگوییم که در این مدت ۱۶۸ دستگاه از این محصولات به تولید رسیده است. تولید کامیونت، کامیون و کشنده توسط ایران خودرو طی سال ۹۸ نیز با افت ۳.۸ درصدی به هزار و  ۲۱۶ دستگاه رسید.

کاهش ۱.۳ درصدی تولیدات سایپا

طی سالی که گذشت ۴۱۴ هزار و ۵۷۸ دستگاه انواع خودرو توسط گروه صنعتی سایپا به تولید رسید که نسبت به سال ۹۷ با افت ۱.۳ درصدی همراه بوده است. در این مدت تولید سواری توسط سایپا با کاهش ۵.۸ درصدی به ۳۶۱هزار و ۷۷۵ دستگاه رسید. همچنین تولید وانت با رشد ۵۹.۲ درصدی به ۵۱ هزار و ۹۲۵  دستگاه رسید. در عین حال، طی  سال ۹۸ فقط ۴ دستگاه ون توسط گروه سایپا به تولید رسید و تولیدات این بخش با افت ۹۳.۲ درصدی همراه بوده است.

طی سال ۹۸ هیچ مینی بوس، میدل باس و اتوبوسی توسط گروه سایپا تولید نشد و در عین حال، تولید کامیونت کامیون و کشنده نیز با افت ۸۰ درصدی همراه شد به طوری که فقط ۶۳۸ دستگاه از این خودروها به تولید رسید.

آمار تولید سایپا در سال ۹۸

افت ۱۷.۶ تولید خودروسازان طی اسفند۹۸

تولید انواع خودرو در اسفند ۹۸ نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن با افت ۱۷.۶ درصدی همراه بود و به رقم ۶۷ هزار و ۳۸۴ دستگاه رسید. در این مدت تولید سواری با کاهش ۲۱.۷ درصدی به ۶۰ هزار و ۸۷۸ دستگاه رسید.

طی اسفند ۹۸ تولید خودرو توسط گروه صنعتی ایران خودرو با کاهش ۲۰.۱ درصدی به ۳۱ هزار و ۳۲۵ هزار دستگاه رسید. تولید سواری توسط این گروه خودروسازی نیز طی اسفند ۹۸ با کاهش ۲۰.۷ درصدی به ۳۰ هزار و ۵۸۰ دستگاه رسید.

در مورد وضعیت گروه صنعتی سایپا طی اسفند ۹۸ نیز باید به کاهش ۲۲. ۳ درصدی تولیدات اشاره کنیم به طوری که در این ماه ۳۰ هزار و ۱۱۴ دستگاه انواع خودرو توسط سایپا به تولید رسید. تولید سواری توسط این گروه خودروسازی نیز طی اسفند سال گذشته با کاهش ۲۹.۴ درصدی به ۲۵ هزار و ۶۲۸ دستگاه رسید.

منبع: فارس

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.