همه چیز در مورد مشخصات فنی و تجهیزات پژو ۲۰۰۸

قطعه نیوز: در این گزارش به برخی از مهم‌ترین مشخصات فنی و تجهیزات ۲۰۰۸ اشاره شده است. پژو ۲۰۰۸، خودرویی با فن‌آوری‌های روز جهان است که نسل جدید آن در سال ۲۰۱۶ عرضه شده است. پژو  ۲۰۰۸، یک خودروی خانوادگی چندکاره، در کلاس SUV‌های جمع و جور محسوب می‌شود که تمام ویژگی‌های محصولات پژو و خودرو‌های SUV را داراست.

پژو ۲۰۰۸ جدید، با موتور THP۱۶۵ و گیربکس EAT۶ تولید می‌شود؛ که قویترین موتوری است که تاکنون پژو بر روی این خودرو در جهان قرارداده است که قدرت بالای این موتور در کنار گیربکس اتوماتیک پیشرفته آن تجربه رانندگی خوبی را به دوستداران این خودرو می‌دهد.

موتور EAT۶ THP۱۶۵ یک موتور بنزینی توربو شارژ است که با پاشش سوخت مستقیم کار می‌کند و قدرت ۱۶۳ اسب بخار را در دور موتور RPM ۶۰۰۰ و گشتاور ۲۴۰ نیوتن متر را در دور موتور RPM ۱۴۰۰ تولید می‌کند.

با داشتن خط گشتاور یکسان در هر دور موتوری، موتور THP به نسبت موتور‌های اتمسفریک قدرت بسیار بیشتری را در دور‌های پایین تولید می‌کند که منجر به تجربه رانندگی پویاتر، راحت‌تر و کاربردی‌تری می‌شود.

پاشش مستقیم سوخت دلیل اصلی خروجی قدرت بالای موتور، مصرف سوخت کم و آلایندگی به شدت پایینی است که با این موتور توربوشارژ تضمین می‌شود.

این خودرو با سوپاپ‌های کاملا متغیر توان خروجی موتور را به شکل دقیقی، با استفاده از کنترل زمان باز و بسته شدن سوپاپ‌ها تنظیم می‌کند. این امر باعث می‌شود تا مصرف سوخت کاهش یافته، آلایندگی کمتر شده و عکس العمل موتور بهتر شود.

پمپ روغن ON-DEMAND، تنها به میزان مورد نیاز روغن را پمپ می‌کند و پمپ آب نیز که با یک چرخ دنده اصطکاکی کار می‌کند، تنها وقتی فعال می‌شود که موتور به دمای معمولی فعالیتش رسیده باشد به همین دلیل موتور سریعتر گرم می‌شود و موجب کاهش مصرف سوخت می‌گردد.

سیستم پایداری الکترونیکی ESP و ABS و سیستم کمک سربالایی HAC، به همراه سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBFD و ترمز کمکی اظطراری EBA، ترمز عقب دیسکی، روشن شدن خودکار فلاشر‌ها در صورت ترمز اضطراری، قفل امنیت کودک، هشدار کمربند ایمنی، ایربگ‌های راننده و سرنشین جلو با کلید فعال سازی ایربگ سرنشین، ایربگ‌های جلو، ایربگ‌های پرده‌ای جلو و عقب، جایگاه سه نقطه‌ای نصب صندلی کودک در صندلی عق)، کمربند‌های عقب ۳ نقطه‌ای همراه با سه قفل کمربند، سنسور‌های باد لاستیک TPMS و دزدگیر با کنترل پارامتریک و پیرامونی از جمله ویژگی‌های ایمنی این خودرو محسوب می‌شود.

منبع: میزان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.