اهدای «گان» به کادرِ درمانی شمال کشور توسط یک قطعه‌ساز + عکس و ویدیو

قطعه نیوز: شیوع ویروس کرونا در اکثر کشورهای جهان باعث مراجعه بسیار زیاد افراد مبتلا، به مراکز درمانی و پزشکی شده است. این در حالی است در بیشتر کشورها، بیمارستان‌ها برای این شرایط بحرانی تجهیز نشده بودند. اما در کشور ما، در چنین شرایطی، تعدادی از تولیدکنندگان در صدد کمک به هم‌نوعان خود برآمده و در حوزه‌های مختلف، کمبود امکانات بیمارستانی، تجهیزات درمانی، بهداشتی، سلامتی و درمانی را جبران می‌کنند و نقش خود در شکست کرونا را به خوبی ایفا کنند.

بر این اساس بعضی از قطعه‌سازان نیز مشغول به فعالیت شده‌اند. «گروه صنعتی اندیشه»  به عنوان یکی از تامین‌کنندگان اصلی ایربگ، کمربند ایمنی و غربیلک فرمان خودرو برای خط تولید انواع محصولات ایران‌خودرو، سایپا و سایر خودروسازان، چند هفته‌ای است اقدام به تولید «گان» برای محافظت از پزشکان و پرستاران کرده و تمام تولید خود در این زمینه را به صورت هدیه به مراکز بیمارستانی شمال کشور تحویل می‌دهد. گفت‌وگوی حمیدرضا هاشمی‌بصرا، معاون مدیرعامل این شرکت با «قطعه نیوز» را در این زمینه بخوانید:

زیرساخت‌های تولید گان به عنوان لباس محافظتی پرستاران و پزشکان را چگونه فراهم کردید؟

زیرساخت‌های لازم در این مجموعه از قبل وجود داشت که همان را تقویت کردیم. به این منظور یک‌سری چرخ دوخت و تجهیزات اضافه شده است. به این منظور پارچه‌های مربوطه خریداری شده و توسط دستگاه برش لیزر، برش داده شده و دوخته می‌شوند. همچنین امکان طراحی فیکسچرهای دوخت نیز در این مجموعه وجود دارد. به این ترتیب با توجه به ضرورت فعلی در زمینه تامین نیاز امکانات محافظتی پرستاران و پزشکان چنین اقدامی را آغاز کردیم.

البته پارچه‌ها و نخ‌های خاصی هم نیاز بود که با آنچه برای تولید ایربگ استفاده می‌شود، متفاوت است. همه آنها تهیه کردیم. در این راستا کارگاه مستقلی ایجاد کردیم و با کمک نیروی انسانی و همکاران خود، این کار را انجام می‌دهیم.

تولید گان توسط گروه صنعتی اندیشه

چه مدت است این تولید را آغاز کرده‌اید؟

حدود دو هفته است که تولید گان و لباس‌های محافظ پزشکان و پرستاران را شروع کرده‌ایم.

در این اقدام، توان تامین چه میزان از نیاز بیمارستان‌ها ایجاد شده است؟

همکاران ما در سه شیفت فعالیت دارند و مجموعه روزانه بیش از ۸۰۰ گان دوخته، تولید و توزیع می‌شود.

این میزان تولید، پاسخگوی نیاز بیمارستان‌های کدام بخش از کشور است؟

با توجه به موقعیت واحد تولیدی که در شهر بابلسر قرار دارد، ما با این تولید، نیاز بیمارستان‌های شمال کشور را تامین می‌کنیم. در این راستا به روسای بیمارستان‌های منطقه شمال کشور نامه زده‌ایم، آنها اعلام نیاز کرده‌اند و بر این اساس نیاز بیمارستان های فریدونکنار، بابلسر، بابل، قائم‌شهر، ساری، نکا، محمودآباد، رامسر، آمل، چالوس، کردکوی، بندر ترکمن، قزوین و… به صورت خیریه و بدون دریافت هیچ هزینه‌ای، در حد بضاعت تامین می‌شود.

با توجه به حجم قابل توجه مطالبات در صنعت قطعه‌سازی، بسیاری از قطعه‌سازان اعلام کرده‌اند که مسئولیت اجتماعی و عام المنفعه خود را در تمام طول سالهای فعالیت انجام داده و همیشه با وجود مطالبات معوقه، خط تولید خودروسازان را لنگ نگذاشته‌اند تا مردم بتوانند خودروهای خود را به موقع تحویل بگیرند. شما چگونه در چنین شرایطی اقدام به کمک و یاری کادر پزشکی کشور کردید؟

با توجه به میزان فعالیت این شرکت به عنوان یکی از تامین‌کنندگان اصلی انواع ایربگ، کمربند ایمنی و غربیلک فرمان در صنعت خودروی کشور، بی‌شک میزان مطالبات ما نیز زیاد است. اما در این شرایط خاص، باید پذیرفت که دولت به تنهایی و بدون یاری همگان، از عهده شکست ویروس کرونا بر نخواهد آمد. بر این اساس ما نیز به عنوان یک وظیفه اجتماعی سعی کردیم در کنار هموطنان بایستیم. با این انگیزه فعالیت را آغاز کردیم و ادامه می دهیم.

تولید «گان» برای محافظت از کادر درمانی بیمارستان های شمال کشور توسط گروه صنعتی اندیشه

نویسنده: الهام دانیالی

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.