استقبال شهروندان نیویورک از دوچرخه‌ برای مقابله با ویروس کرونا

قطعه نیوز: بیل دو بلازیو، شهردار نیویورک برای مقابله با کروناویروس جدید، پیشنهاد استفاده از دوچرخه را ارائه داد که با این پیشنهاد تعداد خودروهای کمتری در خیابان‌های شهر نیویورک دیده می‌شود.

روش‌های پیشنهادی شهردار نیویورک برای مقابله با کروناویروس جدید شامل، کار در خانه (در صورت امکان)، عدم استفاده از متروها در ساعات شلوغی، پیاده‌روی یا دوچرخه‌سواری برای رسیدن به محل کار برای جلوگیری از ازدحام افراد در وسایل نقلیه عمومی است.

البته شهردار نیویورک از استقبال افراد از دوچرخه‌سواری مطمئن نبود و علل آن را عادت نداشتن افراد به تردد با دوچرخه و همچنین نبود زیرساخت‌های لازم مانند خطوط دوچرخه‌سواری بیان کرده بود.

اما پیشنهاد این شهردار مورد استقبال مردم قرار گرفت و اداره حمل‌ونقل شهر اعلام کرد: مردم وسیله نقلیه سالم‌تر، بهداشتی‌تر و دوستدار محیط‌زیست را به وسایل نقلیه عمومی ترجیح دادند و شاهد افزایش ۵۰ درصدی تردد دوچرخه در پل‌های اتصال منهتن به بروکلین و کوئینز در مقایسه با مارس گذشته هستیم.

مرکز دوچرخه اشتراکی نیویورک سیتی نیز شاهد افزایش تقاضای افراد نسبت به سال گذشته به میزان ۶۷ درصد بوده است.

واضح است که در این روزهای کرونایی دوچرخه‌سواری نیازمند اقدامات احتیاطی لازم است، اما شاید از علل دیگر رونق دوچرخه‌سواری فعلی نیویورک را بتوان به گرمای بی‌سابقه سال جاری نسبت داد و علت دیگر آن‌هم کاهش اضطراب افراد از این همه‌گیری بدون رفتن به کلاس‌های ورزشی دانست.

البته برخی نیز بر این باورند که این طرح موجب ناامنی خیابان‌ها به دلیل استفاده افراد تازه‌کار خواهد شد اما افزایش چشمگیر تردد دوچرخه‌ها موجب دقت در دوچرخه‌سواری خواهد شد.

در حال حاضر، تعداد خودرو کمتری در خیابان‌های شهر نیویورک مشاهده می‌شود و بیماری کووید-۱۹ موجب کاهش ۱۵ درصدی میزان ترافیک در ساعت شلوغی نسبت به سال گذشته نیز شده است.

البته هنوز نمی‌توان گفت که آیا رونق دوچرخه‌سواری نیویورک از شیوع کروناویروس پیشگیری خواهد کرد یا خیر، اما در حال حاضر، وجود دوچرخه‌های بیشتر و تعداد کمتری اتومبیل باعث ایجاد خیابان‌های ایمن‌تر و سبزتر در بزرگترین شهر ایالات‌متحده شده است.

منبع: ایسنا

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.