تولید بیش از ۷۹۳ هزار دستگاه خودرو توسط سه خودروساز بزرگ

قطعه نیوز: طبق آمارهای منتشره توسط سامانه کدال تولیدات سه شرکت ایران‌خودرو، سایپا و پارس‌خودرو از ابتدای امسال تا پایان بهمن‌ماه به ۷۹۳ هزار و ۹۲۴ دستگاه خودرو رسیده است.

برپایه آمارهای سامانه یاد شده، در این مدت ایران‌خودرو ۳۵۷ هزار و ۸۵۹ دستگاه خودرو تولید کرد که شامل ۲۵۳ هزار رو ۱۳۳ دستگاه در گروه پژو، ۴۸ هزار و ۷۰۴ دستگاه در گروه سمند، ۱۲۰ دستگاه سوزوکی، هفت هزار و ۹۳۳ دستگاه رانا، ۲۹ هزار و ۵۲ دستگاه دنا، هزار و ۵۷۵ دستگاه تند (ال ۹۰)، ۶‌هزار و ۵۱۶ دستگاه هایما، دو هزار و ۳۲۷ دستگاه دانگ‌فنگ، دو هزار و ۸۷۶ دستگاه گروه وانت و سایر محصولات و پنج هزار و ۶۲۳ دستگاه پژو ۲۰۰۸ است.

۴۵ هزار و ۴۰۲ دستگاه از این خودروها در بهمن‌ماه تولید شد.

تولیدات سایپا
سایپا تا پایان بهمن ماه، سایپا ۳۳۹ هزار و ۶۸۳ دستگاه خودرو تولید کرد.

این تولیدات مشتمل بر ۱۷۵ هزار و ۵۳۱ دستگاه پراید، ۱۵۰ هزار و ۹۲ دستگاه تیبا، سه هزار و ۶۷۰ دستگاه سراتو، ۶۴۸ دستگاه آریو، پنج هزار و ۶۲ دستگاه چانگان SC۳۵ و چهار هزار و ۶۸۰ دستگاه اس. ‌کی. ‌دی بوده است.

۲۹ هزار و ۹۴۸ دستگاه از تولیدات سایپا در بهمن ماه بوده است.

به گفته مسئولان سایپا، اس. ‌کی. ‌دی‌ها برای تولید خودرو در سایت‌های خارجی این شرکت مورد استفاده قرار می‌گیرند.

اس. کی. دی (SKD- Semi Knocked Dawn) یا همان قطعات نیمه کامل، شیوه ای است که در کارخانه های داخلی اجرا شده و در آن یک‌سری از قطعات به دلیل فناوری بالا، فرآیند تولید خاص و غیره به شکل آماده از کشور مبدا وارد و در شرکت‌های داخلی سرهم‌بندی می‌شود.

تولیدات پارس‌خودرو
در مدت یاد شده، پارس خودرو ۹۶ هزار و ۳۸۲ دستگاه خودرو تولید کرد که مشتمل بر سه هزار و ۵۵۳ دستگاه در گروه رنو، ۳۴۸ دستگاه در گروه برلیانس، ۸۵ هزار و ۴۵۰ دستگاه خانواده X۱۰۰ (پراید)، هفت هزار و ۱۲ دستگاه از گروه Q۲۰۰ (کوئیک) و ۱۹ دستگاه از گروه S۲۰۰ (ساینا) بوده است.

از این تعداد، ۱۱ هزار و ۷۵۱ دستگاه در بهمن‌ماه تولید شد.

نکته قابل توجه تولید ۳۴۸ دستگاه خودرو از گروه رنو در بهمن ماه است. ماه گذشته نیز ۲۲۵ دستگاه خودرو از این گروه تولید شده بود، این در حالی است که هیچ محصولی از این گروه در شهریور، مهر، آبان و آذر ماه تولید نشده بود.

ماه گذشته گروه خودروسازی سایپا اعلام کرد که با ترخیص قطعات باقی‌مانده پیشین محصولات رنو از گمرک، امکان تولید حدود سه هزار دستگاه رنو ساندرو و پارس‌تندر در شرکت پارس‌خودرو فراهم شده است.

سامانه کدال همچنین به تولید نشدن خودروهای ریچ P۲۷‌ و ون دولوکس در شرکت پارس‌خودرو از ابتدای امسال اشاره دارد.

منبع: ایرنا

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.