رونمایی پلتفرم مفهومی خودران وکتور توسط جگوار لندرور

قطعه نیوز: جگوار لندرور پلتفرم مفهومی خودران انعطاف‌پذیر و چندمنظوره‌ی وکتور را رونمایی کرد، پروژه‌ی وکتور (Project Vector) با قابلیت آمادگی برای بهره‌گیری از فناوری خودران است و باعث آینده‌ای پاک‌تر و ایمن‌تر می‌شود.

جگوار لندرور پلتفرم جدیدی برای خودروهای الکتریکی خودران آینده رونمایی کرد. پروژه‌ی وکتور (Project Vector) بخشی از طرح Destination Zero خودروساز بریتانیایی برای آینده‌ای پاک‌تر و ایمن‌تر است. پروژه‌ی یادشده می‌تواند پایه و اساس تعدادی از خودروهای آینده و به‌عنوان پلتفرمی انعطاف‌پذیر و چندمنظوره با قابلیت آمادگی برای بهره‌گیری از فناوری خودران باشد.

رالف اسپت، مدیرعامل جگوار لندرور گفت:
جگوار لندرور روندهای شکل‌گیری جوامع مدرن را درک می‌کند. پروژه‌ی وکتور جگوار لندرور را به‌عنوان رهبری درزمینه‌ی نوآوری جوامع ایمن‌تر و سالم‌تر و محیط‌زیست پاک‌تر معرفی می‌کند. ازطریق این پروژه، با چهره‌های برجسته‌ی دانشگاه‌ها همکاری می‌کنیم و زنجیره‌ی تأمین و خدمات دیجیتال را به‌منظور ایجاد سیستم‌های حمل‌ونقل یکپارچه و متصل و ساختارهای اساسی را برای طرح Destination Zero فراهم می‌آوریم. پروژه‌ی وکتور دقیقا جهشی شجاع و خلاقانه است که برای انجام مأموریتمان لازم به‌شمار می‌رود.

پلتفرم جگوار لندرور که در مرکز ملی نوآوری خودرو بریتانیا ساخته شده است، چهار متر طول دارد و تمام اجزای باتری و سیستم محرکه‌اش در کف مسطح بسته‌بندی شده و به تطبیق‌پذیری آن کمک کرده است و فضای کابین زیادی فراهم می‌کند که باعث می‌شود در انواع پیکربندی‌های مختلف به‌کار برده شود.

دکتر تیم لورتون، مدیر پروژه‌ی وکتور، دراین‌زمینه می‌گوید:
تمایل به شهرنشینی و دیجیتال‌سازی سیستم‌های حمل‌ونقل متصل شهری را ضروری و اجتناب‌ناپذیر می‌سازد. وسایل نقلیه‌ی مشترک و خصوصی فضاهایی با شبکه‌های حمل‌ونقل عمومی به‌اشتراک می‌گذارند؛ بنابراین، می‌توانید همیشه و همه‌جا و به‌صورت خودمختار سفر کنید. این کار پیچیده‌ای است که به بهترین وجه با همکاری شرکا در صنعت خودروها و زیرساخت‌ها و دنیای دیجیتال به‌دست می‌آید. با فناوری و قدرت مهندسی جگوار لندرور، می‌توانیم فرصتی بی‌نظیر برای مبتکران به‌منظور توسعه‌ی خدمات حمل‌ونقل شهری بسیار کارآمد و یکپارچه در زندگی روزمره فراهم کنیم. سفرهای آینده‌ی شهری ترکیبی از وسایل نقلیه‌ی شخصی و مشترک و دسترسی به خدمات و تاکسی‌های اینترنتی و حمل‌ونقل عمومی خواهد بود. چشم‌انداز ما این خودرو را به‌عنوان بخشی انعطاف‌پذیر از شبکه‌ی حمل‌ونقل شهری نشان می‌دهد که می‌تواند برای اهداف مختلف استفاده شود.

منبع: زومیت

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.