شارژ بی‌سیم بی ام و، برترین فناوری خودرو پاک سال

قطعه نیوز: شارژ بی‌سیم بی‌ام‌و جایزه‌ی برترین فناوری خودرو پاک سال را از نشریه‌ی Green Car Journal دریافت کرد. این شارژر که به‌صورت آزمایشی در مدل ۵۳۰e نصب شده است، برای کمک به توسعه‌ی نهایی فناوری شارژ القایی اجرا می‌شود.

برنامه‌ی آزمایشی شارژ بی‌سیم خودروهای بی‌ام‌و برای دریافت بازخورد و کمک به توسعه‌ی نهایی فناوری شارژ القایی اجرا می‌شود. در این برنامه، مشتریان بی‌ام‌و از شارژر بی‌سیم این شرکت در مدل ۵۳۰e پلاگین هیبرید استفاده می‌کنند. در سال ۲۰۱۸، این خودروساز آلمانی استفاده‌ی آزمایشی از شارژ بی‌سیم را ابتدا از آلمان آغاز کرد و مدتی بعد، این برنامه به آمریکا و کالیفرنیا هم رسید. متقاضیان باید سدان ۵۳۰e بی‌ام‌و را به‌صورت لیزینگ ۳۶ ماهه بخرند و در این مدت، تنها از شارژر بی‌سیم خانگی استفاده کنند.

فناوری شارژر بی‌سیم بی‌ام‌و از دو بخش تشکیل شده است: صفحه‌ی شارژ سیار (GroundPad) و قطعه‌ای نصب‌شده به کف خودرو (CarPad). بین این دو بخش حدود ۷/۶ سانتی‌متر فاصله وجود دارد و ازطریق میدان مغناطیسی، شارژ بی‌سیم انجام می‌شود. فناوری شارژ بی‌سیم ۳۲ کیلوواتی بی‌ام‌و علاوه‌بر ایمن‌تربودن در انتقال انرژی، حداکثر ۸۵ درصد کارایی بیشتری دارد. سدان ۵۳۰e بی‌ام‌و با استفاده از این فناوری و باتری‌های ولتاژبالا، در زمانی حدود سه‌ونیم ساعت به‌صورت کامل شارژ می‌شود.

منبع: زومیت

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.