ماساژور داخل صندلی خودرو به درمان افسردگی کمک می‌کند

قطعه نیوز: بنابر اظهارات مدیران شرکت خودروسازی DS فرانسه، ماساژ روزانه با صندلی خودرو، تأثیر زیادی بر رفع افسردگی خواهد داشت و در سفرهای طولانی‌مدت تمرکز ذهنی را افزایش خواهد داد.

با شروع ماه‌های سرد سال، مشکلات روحی در افراد افزایش می‌یابد. این حالت برای کشورهای اروپایی، به‌ویژه در روزهای پس از اتمام تعطیلات کریسمس شدیدتر است. یکی از استادان دانشگاه کاردیف معتقد است بیشترین آثار افسردگی در مردم بریتانیا هم‌زمان با سومین دوشنبه‌ی آغازین سال جدید میلادی ظاهر می‌شود. این حالت اصطلاحا افسردگی ژانویه (January blues) و دوشنبه‌ی آبی (Blue Monday) نام‌گذاری شده است. تحقیقات علمی برای تأیید یا رد پدیده‌ی دوشنبه‌ی آبی همچنان ادامه دارد؛ اما این وضعیت که احتمالا به‌دلیل کاهش تماس افراد با نور خورشید اتفاق می‌افتد، در کانون توجه عموم مردم قرار گرفته است.

شرکت خودروسازی DS که به‌عنوان برند لوکس زیرمجموعه گروه پژو-سیتروئن فعالیت می‌کند، به پدیده‌ی افسردگی ژانویه و مشکلات روحی در عموم مردم توجه کرده است. مدیران این شرکت صندلی‌های مجهز به ماساژور را برای رفع استرس و افسردگی مفید می‌دانند. آن‌ها استفاده از صندلی‌های مدرن با فناوری پیشرفته را وسیله‌ای مناسب برای افزایش هوشیاری و کاهش اضطراب و بهبود تندرستی معرفی می‌کنند.

براساس ادعای شرکت خودروسازی DS، تنها ۱۵ دقیقه ماساژ روزانه با صندلی خودرو، تأثیر زیادی بر رفع افسردگی خواهد گذاشت و البته تمرکز ذهنی در سفرهای طولانی‌مدت را افزایش خواهد داد. تحقیقات دیگر نیز نشان می‌دهد صندلی‌های مجهز به تهویه هوای داخلی، از سطح هورمون کورتیزول حداکثر ۵۳ درصد می‌کاهد. در بدن انسان، کورتیزول برای پاسخ به استرس و التهاب ترشح می‌شود.

در آمارگیری جدید، ۹۰ درصد از مردم انگلستان رانندگی را عملی استرس‌زا دانسته‌اند. مؤسسه‌ی حمل‌و‌نقل بریتانیا نیز حواس‌پرتی ناشی از بیماری را عامل ۱۵ درصد از حوادث جاده‌ای در سال ۲۰۱۸ اعلام کرده است. با این اوصاف، شرکت خودروسازی DS استفاده از صندلی‌های مجهز به ماساژور را برای کاهش تصادفات و بهبود ایمنی خودروها مفید می‌داند.

دیگر موضوع جالب در تحقیقات شرکت DS، تأثیر محیط کار بر رانندگان امروزی است. افرادی که ساعت‌ها کار می‌کنند و مدت زیادی پشت فرمان می‌نشینند، با مشکلات روحی و جسمی مواجه می‌شوند که به اضطراب و استرس و کمردرد و گردن‌درد منجر خواهد شد.

وینس کلیشام، مدیر فروش DS در انگلستان، می‌گوید:
حواس‌پرتی و خستگی راننده نقش مهمی در افزایش تصادفات ایفا می‌کند. رانندگی طولانی‌مدت در سفرهای خارج‌شهری یا ترافیک خیابان، معمولا به استرس و مشکلات روحی منجر می‌شود. خودروسازی DS به حصول اطمینان از شرایط ایمنی مشتریان خود در جاده‌ها متعهد است. مطمئنیم امکانات ماساژ در صندلی‌های DS، به این موضوع کمک می‌کند و کیفیت رانندگی را بهبود می‌دهد.

منبع: زومیت

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.