عدم حضور پژو، سیتروئن و اوپل در نمایشگاه بین‌المللی خودرو ژنو

قطعه نیوز: با توجه به عدم حضور شرکت‌های آئودی و بی‌ام‌و در برخی از نمایشگاه‌های خودرو در سال گذشته حال شرکت‌های فرانسوی پژو، سیتروئن و اوپل نیز اعلام کردند که در نمایشگاه بین‌المللی خودرو ژنو حضور نخواهند داشت.

کاهش علاقه شرکت‌های خودروسازی به حضور در نمایشگاه‌های اتومبیل در حال تبدیل شدن به امری متداول است، از سال گذشته، برخی شرکت‌ها اعلام کردند که در رویداد‌های مهمی مانند نمایشگاه بین‌المللی خودرو لس‌آنجلس، نمایشگاه اتومبیل پاریس و حالا نمایشگاه بین‌المللی خودرو ژنو شرکت نمی‌کنند. البته عدم حضور در دو نمایشگاه لس‌آنجلس و پاریس شاید اهمیت فراوانی نداشته باشد، اما نمایشگاه خودرو ژنو یک رویداد بسیار بزرگ و معتبر برای شرکت‌های خودروسازی است که هرساله با استقبال فراوانی برگزار می‌شود.

اما برخی شرکت‌ها اعتقاد دارند که با پیشرفت فناوری و اینترنت، هرگونه اخبار و جزئیات در مورد خودرو‌های جدید تولید شده، شرایط پیش فروش، فروش، انواع خدمات ارائه شده و مواردی از این دست بسیار سریع دردسترس مردم قرار می‌گیرد و دیگر کسی به دنبال سفر‌های چند صد کیلومتری برای حضور در یک نمایشگاه خودرو نیست.

عدم تمایل شرکت‌های بزرگ به حضور در نمایشگاه‌های خودرو

در سال گذشته شاهد بودیم که شرکت‌های آئودی و بی‌ام‌و در برخی از نمایشگاه‌های خودرو حضور پیدا نکردند، مرسدس و آئودی همچنین در نمایشگاه نیویورک حضور نخواهند داشت و فولکس‌واگن به رویداد پاریس نخواهد رفت. حال شرکت‌های فرانسوی پژو، سیتروئن و اوپل نیز اعلام کردند که در نمایشگاه بین‌المللی خودرو ژنو حضور نخواهند داشت. در واقع گروه PSA به عنوان یکی از شرکت‌های بزرگ دنیای خودرو علاقه‌ای به شرکت در نمایشگاه ژنو ندارد و برند‌های تحت مالکیت این شرکت یعنی پژو، سیتروئن و اوپل، که سال‌های قبل، پای ثابت این رویداد بودند، حداقل در سال ۲۰۲۰ به ژنو نمی‌روند.

پیش از این شرکت لامبورگینی نیز اعلام کرد که در نمایشگاه بین‌المللی ژنو حضور نخواهد داشت، لامبورگینی اعلام کرده که تمایل دارد محصولاتش را در رویداد‌های اختصاصی رونمایی کند و دلیلی برای حضور در یک نمایشگاه با وجود رقبای دیگر ندارد.

عدم حضور پژو در نمایشگاه ژنو چیست؟

مهم‌ترین دلایل کاهش حضور شرکت‌ها در نمایشگاه‌های مختلف، کاهش هزینه‌ها، نبود الزام برای شرکت در این رویدادها، دردسترس قرار دادن اطلاعات محصولات جدید از طریق اینترنت و مواردی این چنین است. اما پژو به طور اختصاصی اعلام کرده که محصول جدیدی برای نمایش در رویداد ژنو ندارد و به همین دلیل در این نمایشگاه حضور نخواهد داشت.

برگزاری رویداد‌های اختصاصی نیز از جمله دلایل مهم شرکت‌های بزرگ برای عدم حضور در نمایشگاه‌های خودرو است، همانطور اعلام شد، لامبورگینی از شرکت‌هایی است که به برگزاری رویداد اختصاصی به روش منحصر به فرد خود، در مکان و زمان مورد نظر علاقه دارد و به این طریق می‌تواندبار تبلیغاتی بیشتری در مقایسه با حضور در یک نمایشگاه با ده‌ها خودرو جدید و خبر هیجان انگیز داشته باشد، این یک واقعیت است که به دلیل وجود محصولات فراوان در یک نمایشگاه بزرگ مانند ژنو، توجهات به صورت متمرکز بر روی یک محصول جدید نخواهد بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.