بررسی مشخصات فنی فورد اکسپلورر ۲۰۲۰

قطعه نیوز: نسل جدید شاسی بلند اکسپلورر معرفی شد، این خودرو به یک موتور ۲.۳ لیتری ۴ سیلندر توربو مجهز شده است که ۳۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۲۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.

پس از مدت‌ها انتظار، سرانجام نسل جدید شاسی بلند فورد اکسپلورر معرفی شد که تغییرات عمده‌ای را تجربه کرده از جمله اینکه قدرت موتور اکنون به چرخ‎‌های عقب ارسال می‌شود در حالی که در یک دهه گذشته، این خودرو به صورت محور متحرک جلو عرضه می‌شد.

فورد اکسپلورر ۲۰۲۰ به صورت استاندارد به یک موتور ۲.۳ لیتری ۴ سیلندر توربو مجهز شده که ۳۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۲۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. همچنین در صورت سفارش پکیج Tow، این خودرو توانایی کشیدن باری به وزن ۲.۴ تُن را دارد. برای مقایسه باید بگوییم که فورد اکسپلورر ۲۰۱۹ موتور ۲۸۰ اسب بخاری و توانایی کشش بار ۰.۹ تُنی را داشت و نسخه مجهز به ۳.۵ لیتری ۶ سیلندر با ۳۶۵ اسب بخار قدرت، تنها بار ۲.۶۷ تنی را می‌کشید.

اگر به دنبال قدرت و توان بیشتری هستید، همچنان می‌توانید موتور ۶ سیلندر توئین توربو را برای خودرو خود داشته باشید که احتمالا ۳۶۵ اسب بخار قدرت و ۵۱۵ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند و نشان از افزایش ۴۱ نیوتن متری گشتاور دارد. همچنین توان کششی در این نسخه ۲.۵۴ تُن است. فورد برای تمامی نسخه‌های اکسپلورر، یک جعبه دنده ۱۰ سرعته اتوماتیک در نظر گرفته و خریداران این امکان را دارند تا سیستم چهار چرخ متحرک را برای خودرو خود سفارش دهند.

همانند گذشته فورد اکسپلورر در سه تریم مختلف عرضه می‌شود. بدون نگاه به تریم، اکسپلورر ویژگی‌ها و امکانات بیشتری را در اختیار شما قرار می‌دهد از جمله وای فای ۴G LTE با امکان اتصال ۱۰ دستگاه، نمایشگر ۸ اینچی لمسی برای سیستم اطلاعات و سرگرمی و نیز امکان سفارش نمایشگر ۱۰.۱ اینچی برای سیستم اطلاعات و سرگرمی و ۱۲.۳ اینچی برای صفحه آمپر.

فورد اکسپلورر در تمامی نسخه‌ها، ویژگی‌های ایمنی، چون تشخیص نقاط کور، هشدار برخورد در ترافیک، چراغ نور بالا اتوماتیک، و سیستم پیشگیری از برخورد از جلو و ترمز اضطراری با امکان تشخیص عابرین پیاده را در خود گنجانده. اما خریداران می‌توانند ویژگی‌های دیگری، چون کروز کنترل تطبیقی، ترمز عقب خودکار و نیز دستیار پارک خودکار فورد را هم برای خودرو خود سفارش دهند.

فورد اکسپلورر ۲۰۲۰ از تابستان سال جاری میلادی و با قیمت پاهی ۳۲ هزار و ۷۶۵ دلار به بازار عرضه خواهد شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.