ابرشاسی‌بلند مسابقه‌ای لامبورگینی به زودی معرفی می‌شود

قطعه نیوز: مدیر عامل دپارتمان لامبورگینی گفت: خودرو لامبورگینی Urus ST-X در نمایشگاه Super Trofeo World Final به نمایش گذاشته خواهد شد. این خودرو شاسی‌بلند Urus ST-X کاملا قابلیت الکترونیکی شدن را دارد و قرار است وزن آن ۱۶۵۰ کیلوگرم باشد.

خودرو لامبورگینی اوروس ST-X ابتدا در سال ۲۰۱۸ تنها به عنوان یک طرح مفهومی به جهان معرفی شد، اما پس از گذشت تقریبا یک سال به عنوان اولین ابرشاسی‌بلند در دنیای مسابقات، معرفی شد. بعضی اخبار مدعی بودند این ماشین در سال ۲۰۲۰ معرفی و عرضه می‌شود. مدیر عامل دپارتمان لامبورگینی R&D، ماریزیو رجیانی، این تاریخ را دقیق‌تر توصیف کرد. او گفت خودرو لامبورگینی Urus ST-X در نمایشگاه Super Trofeo World Final به نمایش گذاشته خواهد شد. وی افزود: ” آنجا یک مسابقه نمایشی برگزار خواهد شد تا قابلیت‌های خودرو به نمایش گذاشته شود”. این نمایشگاه از تاریخ ۳۱ اکتبر تا ۱ نوامبر در میسانو ایتالیا برگزار می‌شود.

مشخصات ابرشاسی‌بلند Urus ST-X

این خودرو از موتور جدید و نوینی برخوردار نیست، این یعنی موتور Urus ST-X قرار است یک توربین دوقلو ۴ لیتری باشد که قدرت ۶۵۰ اسب بخار و ۸۵۰ نیوتن بر متر را پردازش می‌کند. این ماشین تقریبا یک چهارم، معادل ۵۵۰ کیلو گرم، از دیگر مدل‌های Urus سبک‌تر است. این یعنی خودرو شاسی‌بلند جدید لامبورگینی قرار است ۱۶۵۰ کیلوگرم باشد. حالا که مدل ST-X تائید شده است، به نظر می‌آید تا سری Urus قرار است تا راه جدیدی در صنعت ماشین‌های مسابقه‌ای برای خود ایجاد کنند.

یکی دیگر از امکانات که به خط تولید این ابرشاسی‌بلند‌ها اضافه شده، قابلیت هیبرید شدن این ماشین‌ها است. بر طبق خبر‌های به دست آمده این قابلیت به صورت پلاگین اجرا می‌شود و بر روی این خودرو‌ها قرار خواهد گرفت. خبر خوب این است که خودرو شاسی‌بلند Urus ST-X کاملا قابلیت الکترونیکی شدن را دارد، پیش‌تر از این خودرو‌هایی مانند Porsche Cayenne و Bentley bentayga امکان هیبریدی شدن را به دنیا اثبات کرده‌اند.

رجیانی همچنین افزود: “مهم‌ترین مسئاله آن است که ما چطور بتوانیم الکترونیکی شدن این خودرو را منحصر به فرد اجرا کنیم و چگونه این خودرو را برای هر مصرف کننده‌ای شخصی سازی کنیم.” وی اطلاعات بیشتری از قبیل قیمت تقریبی، منتشر نکرد. ما باید منتظر بمانیم تا اطلاعات تکمیلی را در نمایشگاه و زمان معرفی خودرو به دست بیاوریم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.