برنامه‌های ایران‌خودرو برای افزایش ضریب ایمنی محصولات در برابر سرقت

قطعه نیوز: نایب رئیس هیات مدیره ایران خودرو از اجرای پروژه‌های افزایش ضریب ایمنی محصولات تولیدی این خودروساز دربرابر سرقت در سال جاری خبر داد و گفت: ‌همکاری بسیار خوبی بین ایران خودرو و پلیس آگاهی در این زمینه وجود دارد.

حسن وفادار در نشستی که به منظور ارتقاء سطح دانش و توان عملیاتی افسران برگزیده مبارزه با سرقت پلیس آگاهی استان‌های سراسر کشور در ایران خودرو برگزار شد، گفت: ‌با دستور مدیر عامل ایران خودرو مبنی بر افزایش ضریب ایمنی محصولات تیمی از معاونت‌های کیفیت، ‌مهندسی، ساپکو و مرکز تحقیقات تشکیل شده است.

وی افزود: این تیم با برگزاری ۳۰ جلسه کارشناسی، اصلاحات لازم را برای افرایش ضریت ایمنی در قفل درب خودروهای تولیدی و سایر نقاط آسیب پذیر در برابر سرقت انجام داده است.

وفادار اظهار کرد: افزایش ایمنی قفل درهای جانبی خودروهای ۴۰۵، پارس، سمند، سورن، آریسان و درب موتور ۲۰۶ و رانا از جمله این اقدمات است. همچنین ارتقای ایمنی درهای جانبی خودروهای دنا و دناپلاس در دست اجرا است.

نایب رئیس هیات مدیره ایران خودرو با اشاره به تمهیدات لازم برای افزایش ضریب امنیت و پیشگیری از سرقت خودرو در شرکت ایران خودرو اتخاذ شده، تصریح کرد: این امر نوعی احساس آرامش را در میان مشتریان این شرکت ایجاد کرده است.

وفادار با اشاره به تاثیر اجرای این پروژه‌ها در ارتقای تصویر ذهنی جامعه نسبت به ایران خودرو، از تلاش‌های پلیس آگاهی ناجا در همکاری با این خودروساز در راستای افزایش ضریب ایمنی محصولات تولیدی قدردانی کرد.

در ادامه، نماینده مدیرعامل و رئیس کمیته افزایش ایمنی خودرو در برابر سرقت ایران خودرو با تشریح اقدامات صورت گرفته در این شرکت در ایمن سازی محصول نهایی افزود:‌ با بهره‌گیری از دانش طراحی ساخت داخل تغییرات تازه‌ای در قالب محصولات اجرا می شود که در ایمن سازی هرچه بیشتر خودروهای تولیدی این گروه در مقابله با سرقت کمک می‌کند.

بلوک آذری خاطر نشان کرد: دکمه قفل در خودرو ۲۰۶ تیپ ۲ در مدل های سال آینده حذف می شود.

همچنین، حسین فیروزفر دبیر کمیته افزایش ایمنی خودرو، با توضیح عملکرد سیستم ردیابی قطعات گفت: اجرای سیستم ردیابی قطعات توانسته علاوه بر شناسنامه دار کردن قطعات مهم به‌کار رفته در خودرو، از قبیل ای.سی.یو، اکسل‌ها، گیربکس خودرو و … در تشخیص مدت گارانتی قطعات و ارائه بازخورد به ما کمک بسیاری می کند.

وی تاکید کرد: با همت و تلاش مهندسان و پرسنل گروه صنعتی ایران خودرو، از سال ۸۶ تا کنون، بیش از ۷میلیون و ششصد هزار دستگاه از محصولات تولیدی این شرکت به سیستم ردیابی مجهز شده است و در مجموع بیش از ۲۷۰ میلیون قطعه به کار رفته در این محصولات، به راحتی قابل ردیابی و شناسایی هستند.

سرهنگ نیکان فر از افسران ناجا حاضر در جلسه نیز با تقدیر از عملکرد ایران خودرو در زمینه ارتقای سطح ایمنی محصولات تولیدی این شرکت گفت:‌ سیستم نرم افزاری ردیابی قطعات به ناجا در کشف خودروها و قطعات سرقت شده در سراسر کشور، کمک شایانی کرده است.

منبع: ایکوپرس

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.