معرفی ویژگی‌های نسل جدید سیستم‌های صوتی مخصوص خودروهای برقی در CES

قطعه نیوز: پروژه‌ای مختص خودروهای برقی با نام EV پلاس در CES 2020 رونمایی شد. هدف از تولید سیستم‌های جدید هارمن کاردن، کاهش قطعات به‌کاررفته به میزانی در حدود ۵۰ درصد است و یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های آن، هماهنگی با مراکز اشتراک‌گذاری موسیقی آنلاین است.

هارمن کاردن در CES 2020، پروژه‌ای مختص خودروهای برقی با نام EV پلاس را رونمایی کرد. این سیستم درمقایسه با نمونه‌های متداول، وزن و مصرف انرژی کم‌تری دارد تا ضمن کاهش مصرف انرژی باتری‌ها، پاسخ‌گوی نیازهای یک مدل الکتریکی باشد. هدف از تولید سیستم‌های جدید هارمن کاردن، کاهش قطعات به‌کاررفته به میزانی در حدود ۵۰ درصد است. با این شرایط، وزن نهایی و مصرف انرژی نیز کاهشی چشم‌گیر خواهد داشت.

فناوری جدید هارمن، اکوتکت (Ecotect) نام دارد و با قدرت مشابه نمونه‌های قبلی، دو برابر از نظر وزن و مصرف برق بهبود پیدا کرده است. حالا یک ست سیستم صوتی هارمن با وزن ۱۰ کیلوگرم و نسخه‌ی ۵ کیلوگرمی از سری اکوتکت، قابل جایگزینی خواهد بود. این تجهیزات همراه‌با آمپلی‌فایرهای پرادیجی بوستر (Prodigy Booster) و نسل دوم سیستم مدیریت انرژی هارمن ارائه خواهند شد. شرکت سازنده، ابتکارات جالبی در فناوری انتقال سیگنال‌های صوتی، طراحی اسپیکرها و جاگذاری آن‌ها انجام داده است تا ضمن حفظ کیفیت صدا، از مواد بادوام ساخته شوند.

مدیران هارمن، از طرح‌های انقلابی در ظاهر بیرونی و درونی خودروهای برقی استقبال کرده‌اند، چراکه آزادی عمل در اختیار سازندگان سیستم‌های صوتی می‌گذارد. مدل‌های الکتریکی، معمولا فضای خالی بیشتری در داشبورد و کنسول میانی دارند که البته می‌تواند برای تجهیزات سیستم صوتی استفاده شود.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های پروژه‌ی EV پلاس، هماهنگی با مراکز اشتراک‌گذاری موسیقی آنلاین است. در آینده، کاربران سیستم‌های صوتی هارمن در خودروهای برقی می‌توانند علاوه‌بر دسترسی سریع به منابع مورد نیاز خود، تجهیزات مرتبط با سرگرمی‌های خودرو را از طریق اینترنت به‌روزرسانی و شخصی‌سازی کنند.

در آینده‌ی نزدیک، سیستم‌های صوتی وابسته به یک برند خاص نخواهند بود و سخت‌افزارها می‌توانند براساس نرم‌افزار انتخابی، تبدیل به تجهیزات JBL، هارمن کاردن یا بنگ ‌اند ‌اولافسن شوند. همچنین، فناوری سنجش محوشوندگی صدا (Voice-Sensing Volume Fade) به سرنشینان کمک می‌کند تا حین پخش موسیقی، صدای یکدیگر را بشنوند. با این تجهیزات، به‌محض شروع مکالمه بین افراد داخل خودرو، سیستم صوتی اقدام به کاهش صدای خروجی از بلندگوها خواهد کرد و برعکس، لحظاتی پس از اتمام گفتگوی آن‌ها، حجم صدا را به حالت قبل بازمی‌گرداند.

دیگر فناوری درحال توسعه برای سیستم‌های صوتی آینده، هالوسونیک (HALOsonic) نام دارد. این تکنولوژی به رفع صداهای موجود در کابین حین حرکت خودرو کمک می‌کند تا سکوت فضای داخلی بهبود یابد. علاوه‌براین، هارمن ضمن همکاری با بنیاد پارک‌های ملی امریکا، حالت منظره‌ی طبیعیت (Nature Scapes) را به تجهیزات خود اضافه خواهد کرد که صداهای آرام‌بخش ضبط‌شده از پارک‌های جنگلی، مثل یوسیمیتی کالیفرنیا یا غار ماموت ایالت کنتاکی را پخش کند. با این ترفند، آرامش روحی هنگام اتلاف وقت در ترافیک سنگین افزایش خواهد یافت.

منبع: زومیت

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.