آفتاب‌گیر خودرویی که مانع دید راننده نمی‌شود

قطعه نیوز: شرکت “بوش” یک آفتاب‌گیر جدید برای خودرو طراحی کرده است که دید او را مسدود نمی‌کند. این آفتاب‌گیر از یک پنل ال‌سی‌دی شفاف و یک دوربین رو در روی راننده ساخته شده است و میتواند جلوی تابش آفتاب به چشم راننده را بگیرد.

تابش نور خورشید به چشمان رانندگان مقصر اصلی هزاران تصادف رانندگی در هر سال است که تقریباً دو برابر بیشتر از تصادفات بر اثر شرایط مرتبط با آب وهوا است.

اکنون شرکت بوش(Bosch) برای کمک به حل این مشکل دست به اصلاح طراحی آفتاب‌گیر سنتی خودرو زده است و موفق به ابداع یک آفتاب‌گیر فوق‌العاده پیشرفته شده است که هم می‌تواند جلوی تابش آفتاب به چشم راننده را بگیرد و هم مانع از دید وی نشود.

این آفتاب‌گیر موسوم به “آفتاب‌گیر مجازی”(Virtual Visor) از یک پنل ال‌سی‌دی شفاف و یک دوربین رو در روی راننده ساخته شده است که از نرم افزار تشخیص چهره و ردیابی چهره توسط هوش مصنوعی برای تعیین تابش خورشید روی چهره راننده استفاده می‌کند.

این آفتاب‌گیر با استفاده از الگوریتم هوش مصنوعی، دید راننده را تجزیه و تحلیل می‌کند و سپس با استفاده از فناوری کریستال مایع بخشی از این آفتاب‌گیر را که نور خورشید از طریق آن به چشم راننده می‌تابد، تاریک می‌کند. در حالی که بقیه صفحه نمایش همچنان شفاف باقی می‌ماند و مانند آفتاب‌گیرهای سنتی میدان دید راننده را محدود نمی‌کند.

البته توسعه این آفتاب‌گیر در روزهای ابتدایی خود است و فعلا نمی‌توان “Virtual Visor” را در هیچ خودرویی پیدا کرد.

قرار است طرح مفهومی این ایده در نمایشگاه CES 2020 به نمایش گذاشته شود.

منبع: ایسنا

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.