قیمت احتمالی و مشخصات فنی چری EXEED در ایران

قطعه نیوز: به زودی یکی از جدیدترین محصولات چری چین با نام اِکسید TX پیش‌فروش می‌شود، این خودرو که در نمایشگاه خودرو فرانکفورت ۲۰۱۷ رونمایی شد با پیشرانه‌ی بنزینی ۱/۶ لیتری توربوشارژ تولید خواهد شد و طبق اطلاعات موجود، قدرت ۱۹۰ اسب بخار با گشتاور ۲۷۵ نیوتن‌متر خواهد داشت.

چری از جمله خودروسازان باکیفیت و پیش‌رو چین محسوب می‌شود که درکنار جیلی، بی‌وای‌دی و هاوال، علاوه‌بر موفقیت در فروش داخلی برای حضور در بازار اروپا و امریکا نیز تلاش می‌کند. برند اکسید از جمله شرکت‌های زیرمجموعه‌ی خودروسازی چری است که با هدف صادرات، محصولاتی با کیفیت بالاتر نسبت به دیگر مدل‌های شرکت اصلی می‌سازد. در حال حاضر، کراس‌اور TX محصول اصلی اکسید، در کنار شاسی‌بلند‌های LX و TXL محسوب می‌شود.

در نمایشگاه خودرو فرانکفورت ۲۰۱۷، اکسید TX توسط چری رونمایی شد. مدیرعامل گروه چری، پلتفرم این کراس‌اور را طراحی‌شده برای تولید با پیشرانه‌های بنزینی، هیبرید، پلاگین هیبرید و تمام‌برقی معرفی کرد تا پاسخگوی نیاز بازار در کشورهای مختلف خصوصا اروپا باشد. محصولات اکسید قرار است هماهنگ با استانداردهای کیفی و ایمنی اروپا عرضه شوند. در ایران شرکت مدیران خودرو نیز با استفاده از سرمایه‌گذاری ۵ میلیون دلاری صاحب کارخانه‌ی جدیدی خواهد شد که ظرفیت تولید ۱۵۰ هزار دستگاه در سال را دارد و احتمالا مونتاژکننده‌ی خودروهای اکسید خواهد بود.

براساس صحبت‌های مدیر داخلی شرکت مدیران خودرو، اکسید TX با پیشرانه‌ی بنزینی ۱/۶ لیتری توربوشارژ تولید خواهد شد که طبق اطلاعات موجود در سایت شرکت چری چین، قدرت ۱۹۰ اسب بخار با گشتاور ۲۷۵ نیوتن‌متر خواهد داشت. اکسید TX با وزن خالص ۱۶۰۰ کیلوگرم، حدود ۱۰ ثانیه بعد از شروع حرکت به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت می‌رسد و میانگین مصرف سوخت ۷/۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر خواهد داشت. اکسید TX با جعبه‌دنده‌ی خودکار ۷ سرعته مجهز به دبل کلاچ عرضه می‌شود و قابلیت تولید با سیستم تک یا دو دیفرانسیل دارد.

در بازارهای مهم خارج از چین مثل روسیه، اکسید TX فقط با مدل تمام بنزینی ۱/۶ لیتر فروخته می‌شود. این خودرو در آینده قرار است مجهز به پیشرانه‌ی پلاگین هیبرید شود تا با ترکیب موتور بنزینی ۱/۵ لیتری توربوشارژ با قوای محرک برقی، مجموع قدرت ۲۶۰ اسب بخار تولید کند. نسخه‌ی نهایی، سرعت‌گیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتربرساعت در حدود ۶ ثانیه و میانگین مصرف سوخت ۱/۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر خواهد داشت. همچنین مدیران چری چین ادعا می‌کنند اکسید TX پلاگین هیبرید می‌تواند بدون استفاده از بنزین و با تکیه بر باتری‌ها، مسافت ۷۰ کیلومتر را با قابلیت رسیدن به نهایت سرعت ۱۲۰ کیلومتر برساعت طی کند.

نمای ظاهری اکسید، وفادار به زبان طراحی در محصولات مدرن چری، مثل تیگو ۷ و تیگو ۸ است. چراغ‌های باریک و اسپرت، با خطی از کروم براق کشیده‌شده در امتداد جلوپنجره، به یکدیگر متصل شده‌اند. سپرها و گلگیرها، تمام فلزی هستند و حجم‌دهی بسیار خوبی دارند که ظاهر اکسید TX را مدرن و پهن‌پیکر نشان می‌دهد. پیوستگی چراغ‌ها در نمای پشت نیز وجود دارد و همراه شیب ملایم در انتهای سقف، مشخصه‌های اسپرت خودرو را تقویت می‌کند. اکسید TX بازار روسیه، مجهز به رینگ‌های اسپرت ۱۸ یا ۱۹ اینچ، ریل باربند فلزی و سقف پانورامیک است. این محصول ابعادی به طول ۴۴۷۵ میلی‌متر با عرض ۱۸۸۵ میلی‌متر و ارتفاع سقف ۱۷۰۶ میلی‌متر همراه فاصله محورهای ۲۸۰۰ میلی‌متر فراهم می‌کند.

فضای داخلی اکسید، نسبتا ساده و کم‌هزینه ساخته شده است. فرمان طرح D با پنل تمام دیجیتال، حس یک خودروی مدرن را به راننده‌ی اکسید می‌دهد اما کلیدهای گردان وسط داشبورد برای مدیریت امکانات رفاهی، جذابیت چندانی ندارند. در عوض، طراحی صندلی‌های جلو، هماهنگ با استانداردهای روز و دربرگیرنده‌ی تمام بدن خواهد بود. کنسول میانی، دسته‌دنده‌ی کوتاه و کلیدگردان طرح جوی استیک نیز، فراتر از خودروهای ارزان‌قیمت چینی به نظر می‌رسد. اکسید TX در حالت استاندارد، ۴۶۰ لیتر فضای صندوق دارد که پس از خواباندن صندلی‌های ردیف دوم، به ۱۰۰۰ لیتر افزایش پیدا می‌کند.

قیمت اکسید TX در بازار چین برای نسخه‌های مختلف، حدود ۱۹ هزار تا ۲۵ هزار دلار است. با این شرایط نباید انتظار داشت که نسخه‌ی وارداتی در بازار ایران کم‌تر از ۵۰۰ میلیون تومان قیمت داشته باشد. بعضی منابع خبری، قیمت اکسید TX در ایران را حدود ۴۰۰ میلیون تومان پیش‌بینی کرده‌اند که البته بعید به نظر می‌رسد.

منبع: زومیت

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.