استفاده از نمایشگرهای لمسی به جای دکمه‌ها و کلیدها در آئودی

قطعه نیوز: براساس گزارشی از Motor Authority، مارک لیشته، مدیر واحد طراحی آئودی اعلام کرده است که در راستای بهبود فناوری در محصولات خود، می‌خواهد به‌طور کامل از شر دکمه‌ها و کلیدهای داخلی اخلاص شود و به جای آن‌ از نمایشگرهای لمسی استفاده کند.

پیشرفت‌های فنی در طراحی خودرو اجتناب‌ناپذیر است. خودروسازان در پی یافتن راه‌هایی برای آسان‌، جذاب‌ و بهتر کردن امکانات و قابلیت‌های محصولات خود هستند. به‌عنوان مثال چراغ‌های جلو را در نظر بگیرید؛ در زمان‌های گذشته برای اولین‌بار از چراغ بنزینی استفاده می‌شد تا به افراد توانایی رانندگی در شب را بدهد. امروزه فناوری لیزر مرسوم شده است؛ این مثال به‌تنهایی نشان می‌دهد که ما از لحاظ پیشرفت‌های تکنولوژی، راهی بسیار طولانی را پیش رفته‌ایم.

از جمله شرکت‌هایی که در خط مقدم پیشرفت قابلیت‌های خودرو قرار گرفته‌اند، آئودی است. در آئودی RS Q8 و اکثر خودروهای جدید این شرکت، سه نمایشگر در داشبورد دیده می‌شوند؛ پنل دیجیتال پشت‌فرمان، سیستم سرگرمی و اطلاعاتی و سیستم کنترل تهویه مطبوع. البته خوشبختانه هنوز دکمه‌ای فیزیکی برای تنظیم صدا در سیستم صوتی خودرو وجود دارد.

با این حال، برند آلمانی تنها به چنین تغییراتی اکتفا نمی‌کند. براساس گزارشی از Motor Authority، مارک لیشته، مدیر واحد طراحی آئودی گفته است که می‌خواهد به‌طور کامل از شر دکمه‌ها و کلیدهای داخل خودروهای آینده اخلاص شود. هدف و چشم‌انداز لیشته از خودروهای آئودی با کابینی پر از صفحه‌نمایش و واقعیت افزوده همراه است.

چنین چشم‌اندازی به این معنی است که خودروهای آئودی در آینده دارای پنل پشت‌فرمان کوچک‌تری خواهند بود که اطلاعات کمتری را نشان می‌دهند تا بتوانند جای خود را به صفحه‌نمایش هدآپ که از فناوری واقعیت افزوده استفاده می‌کند، بدهند. دو صفحه‌نمایش بزرگ در مرکز داشبورد نیز در یک نمایشگر لمسی بزرگ ادغام شده و نمای بی‌نظیری در داخل کابین خودرو ایجاد می‌کند.

اما لیشته می‌داند که نمایشگرهای لمسی مورد علاقه‌ی همگان نیستند؛ بنابراین هنوز هم روشی جایگزین برای تنظیم میزان صدای سیستم صوتی خودروهای آئودی وجود دارد.

لیخت در گزارش Motor Authority خاطرنشان کرد که این تغییرات به‌صورت تکامل خواهد بود و نه تغییر انقلابی، تا از شوکه کردن مشتریان جلوگیری شود.

منبع: زومیت

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.