رئیس کل گمرک: فعلا برنامه‌ای برای واردات خودروهای هیبریدی وجود ندارد

قطعه نیوز: مهدی میر اشرفی گفت: در حال حاضر تصمیم مسئولان بر منع واردات خودرو است و تفاوتی هم بر نوع خودروهای لوکس یا هیبریدی ندارد.

رئیس کل گمرک در پاسخ به این پرسش که آیا تعرفه واردات کالا از اوراسیا به ایران و همچنین صادرات کالاهای ایرانی به اوراسیا صفر خواهد شد؟ گفت: در این موافقت‌نامه موقت آزاد با اوراسیا برخی اقلامی که ما برای صادرات کالاهای ایرانی به اوراسیا تعرفه ترجیحی یا صفر در نظر گرفته‌ایم، مشخص است و طرف اوراسیا هم برای صادرات کالا به ایران نیز چنین رفتارهایی در نظر گرفته است.

مهدی میر اشرفی اظهار کرد: در این مدت سه سال این نوع تخفیف تعرفه‌ای و قوانین امثال آن اجرا خواهد شد و بعد از سه سال چانه‌زنی برای عضویت دائم در اتحادیه اوراسیا شکل می‌گیرد.

او درباره واردات و صادرات اقلام اظهارکرد: قاعده کاری این است که هر کشوری نسبت به تولید کالاهایی که پتانسیل دارد تعرفه ترجیحی می‌گیرد و همچنین برای واردات کالاها نیز تعرفه ترجیحی یا تخفیف تعرفه‌ای می‌دهد. بنابراین در واردات کالاهایی دانه‌های روغنی، سرد و گرم نورد شده و محصولات کشاورزی چنانچه به خود کفایی نرسیده باشیم بحث تعرفه را با شرکای تجاری مطرح می‌کنیم.

میر اشرفی در پاسخ به این پرسش که آیا با وجود آلودگی هوا امکان دارد واردات خودروهای هیبریدی آزاد شود؟ پاسخ داد: تصمیم حال حاضر مسئولان بر منع واردات خودرو است و تفاوتی هم بر نوع خودروهای لوکس یا هیبریدی ندارد. تا زمانی که با مضیقه ارزی رو به رو باشیم قطعا هیچ وارداتی در زمینه کالاهای لوکس شکل نخواهد گرفت.

او همچنین درباره مذاکره تولید مشترک خودروسازی روسی با ایران گفت: اگر موضوعی درباره تولید مشترک خودرو با روسیه مطرح باشد در این زمینه بی‌اطلاعیم اما بعید است که مذاکره‌ای درباره واردات CBU باشد. ممکن است مذاکراتی درباره تامین قطعات باشد که در این زمینه هم ما آیتم‌های لازم را برای تامین قطعات داریم.

منبع: تجارت نیوز

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.