روش‌های یخ زدایی قفل اتوماتیک خودرو

یخ زدگی قفل خودرو اتفاقی است که بیشتر در روزهای سرد زمستان و مناطق سردسیر صورت می‌گیرد. در این مقاله سعی داریم تا روش‌هایی را برای رفع مشکل و همچنین اقداماتی را به شما بگوییم که بتوانید بهترین عملکرد را داشته باشید و از ایجاد مشکلات و زیان‌های احتمالی جلوگیری نمایید. پس سعی کنید قدم به قدم این مقاله را بخوانید و بدون هراس و با آرامش کامل اقدامات گفته شده را انجام دهید.

همه قفل‌ها را بررسی کنید
یکی از مهم‌ترین و ساده‌ترین مواردی که باید بدانید این است که لزوما وقتی قفل سمت راننده یخ زده است، این به معنای یخ زدگی قفل خودرو در دیگر درها نیست و احتمالا قفل سمت دیوار یخ نزده و شما می‌توانید با کمی بازی بازی کردن آن را باز کنید و وارد خودرو شوید و باقی کارها را انجام دهید. پس سعی کنید ابتدا هر ۴ در را امتحان کنید و در صورتی با یخ زدگی همه آنها روبه‌رو شدید، اقدامات بعدی را انجام دهید. البته بدیهی است که احتمال این موضوع کم است و یا حتی اگر هم باز شوند، آنقدری نزدیک به دیوار هستند که از آن در امکان ورود به خودرو را نداشته باشید.

به در خودرو فشار بیاورید
البته همین ابتدا بگوییم که قرار نیست در خودرو را با این کار دچار مشکل کنید و زیانی از این سو به آن وارد نمایید بلکه از این کار صرفا در مواقعی استفاده کنید که قفل درب‌ها توسط ریموت باز شده است ولی عملا در یخ زده است و باز نمی‌شود. در این حالات یک فشار کنترل شده به در وارد می‌کنید و احتمالا یخ زدگی آسیب می‌بیند و شما را در باز کردن در کمک خواهد کرد و مشکل به کلی حل می‌شود. فشاری که به درها می‌آورید باید در قسمت کناره‌ها باشد و از فشار آوردن به قسمت میانی در خودداری کنید تا از خرج صافکاری و …. فرار کرده باشید!

از گرمای بدنتان استفاده کنید
یکی دیگر از اقدامات جالب برای مواقع یخ زدگی قفل خودرو این است که از گرمای بدنتان برای رفع این مشکل استفاده کنید. در بسیاری از مواقع یخ زدگی قفل خودرو جدی نیست و صرفا نیاز به یک گرمای مداوم عادی دارد که بدن انسان این گرما را به خودی خود دارد و شما با ۲-۳ دقیقه نگه داری انگشتتان روی قفل خودرو به راحتی می‌توانید این مشکل را برطرف نمایید.

از منابع حرارتی دیگر استفاده کنید
ما همه این راه‌ها را برای عدم نیاز به وسایل دیگر گفتیم ولی اگر روش‌های گفته شده موثر نبود باید سراغ منابع حرارتی دیگر مانند سشوار بروید که احتمال موفقیت شما را بسیار بالا می‌برد. پس از مهیا کردن مقدمات استفاده از سشوار می‌توانید گرمای آن را روی قفل بگیرید و مشکل را حل نمایید. طبیعتا در بسیار یاز موارد دسترسی به برق بسیار سخت است و برای همین گزینه دوم استفاده از فندک و در صورت نبود، کبریت پیشنهاد ماست.

از محلول ضد یخ استفاده کنید
از دیگر راه‌های رفع یخ زدگی قفل خودرو استفاده از محلول‌های صد یخ موجود در بازار است که به راحتی و با اسپری کردن آن روی قفل خودرو عمل کرده و مشکل شما را در چند دقیقه حل خواهد کرد. البته بدیهی است که شما بایستی زودتر از رخ دادن این اتفاقات به فکر خرید آن باشید تا در این مواقع از آن بهره‌مند شوید!

منبع: چرخان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.