بومی سازی ۳۳ قطعه با فن‌آوری بالا در جهاد خودکفایی ایران‌خودرو

مدیرعامل ایران‌خودرو گفت: به منظور تحقق اهداف تعیین شده در جهاد خودکفایی،‌ تاکنون بومی‌سازی و تولید انبوه ۳۳ قطعه از مجموع قطعات هدف‌گذاری شده محصولات ایران خودرو، ۷. ۱۶میلیون یورو کاهش ارزبری داشته است.

فرشاد مقیمی در نشست با معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: تحقق بومی‌سازی صنعت خودرو نیازمند همکاری مستمر این صنعت با دانشگاه، مراکز علمی و شرکت‌های دانش‌بنیان است که در این زمینه گام‌های خوبی برداشته شده است.
وی با اشاره به روند کاهشی خودروهای کف و دارای کسری قطعه، خاطرنشان کرد: خودروهای دارای کسری قطعه از ۶۱ هزار دستگاه در هفته اول شهریورماه هم‌اکنون به کمتر از ۲۵ هزار دستگاه رسیده که تا پایان دی‌ماه به صفر می‌رسد.

مقیمی از افزایش آمار تولید خودروی کامل و بدون کسری با همکاری سازندگان خبرداد و افزود: ‌افزایش تولید بدون کسری (‌عبور مستقیم) ‌از سه درصد تولید روزانه در هفته اول مهر به ۵۱ درصد در انتهای آبان‌ماه رسیده است.

مدیرعامل ایران خودرو با اشاره به وجود ۷ هزار ون فرسوده در کشور، تصریح کرد: تولید ون وانا با موتورEF7 پایه گازسوز درصورت تامین نقدیندگی مورد نیاز از دوماه آینده آغاز می‌شود.

مقیمی خاطرنشان کرد: در تفاهم نامه با تاکسی‌رانی ۶هزار دستگاه ون وانا با موتورملی طی سه سال تحویل این ناوگان خواهد شد.

وی درخصوص تعهدات معوق در فروش فوری محصولات افزود: تعهدات معوق در فروش‌های فوری، در هفته اول شهریورماه سه هزار و ۷۰۰ دستگاه بوده که تمامی آن تا هفته اول آبان ماه عمل شده و درحال حاضر فروش فوری، تعهد معوقی ندارد.

مدیرعامل ایران خودرو تاکید کرد: در سال جاری و سال‌های آینده ارتقا و طراحی پلتفرم‌های به‌روز برای تولید محصولاتی با نشان ایرانی در جهت حفظ و توسعه صادرات و بومی‌سازی قطعات مورد نیاز در فرآیند تولید خودرو و توسعه دانش طراحی در قطعه‌سازان در دستورکار ایران خودرو قرار دارد.

در ادامه معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد:‌ تمرکز وزارت صمت بر تولید داخلی است و به عنوان نمونه در صنعت خودرو، بومی‌سازی۳۵۰ میلیون یورویی قطعه‌ و مجموعه‌ خودرو هدف‌گذاری شده است.

سعید زرندی با اشاره به ‌این‌که براساس قانون، ۴۰درصد منابع بانک مرکزی باید به بخش صنعت و معدن اختصاص یابد افزود: باید روش‌های جدید تأمین مالی تولیدکنندگان در بانک و بورس ایجاد شود.

وی در زمینه تامین نقدینگی و سرمایه در گردش خودروسازان اظهار کرد:‌ طرح ایجاد فرصت‌های سرمایه‌گذاری و مشارکت در تولید و جذب سرمایه‌های مردمی یکی از راه‌های تامین نقدینگی است که خودروسازان باید در این مسیر گام بردارند.

زرندی تاکید کرد:‌ استفاده از طرح تامین مالی زنجیره تامین از طریق ابزارهای مالی نوین، مسیر دیگری برای تامین مالی برای رونق تولید است.

گفتنی است معاون وزیر صمت و هیات همراه از خطوط تولید ایران خودرو، ‌مرکز تحقیقات، ‌طراحی و تکوین محصول و عرضه محصولات جدید این شرکت بازدید کرد.

منبع: ایکوپرس

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.