مطالبات قطعه‌سازان به ۲۰هزار میلیارد تومان رسید/حدود اعتباری خودروسازان در نظام بانکی افزایش می‌یابد

قطعه نیوز: دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو کشور اعلام کرد: «قرار است حدود اعتباری دو خودروساز بزرگ کشور در نظام بانکی افزایش یابد.»

مازیار بیگلو در گفت و گو با «قطعه نیوز»، با بیان اینکه افزایش حدود اعتباری به اشکال مختلف انجام می شود، اظهار کرد: «این امر ممکن است به صورت تسهیلات، تضمین نامه گمرکی، ضمانتنامه های پروژه ای، ال سی داخلی(گشایش اعتبارات ریالی) و… باشد.»

وی با بیان اینکه در این زمینه کار بسیار زیادی انجام شده است، گفت: «در این زمینه اقدامات زیادی انجام شده و کار پیشرفت خوبی نیز داشته است. اگرچه این روند نیز مانند سایر اقدامات، دچار کاغذبازی های اداری شده است.»

دبیر انجمن قطعه سازان با اشاره به اینکه تصویب افزایش حدود اعتباری خودروسازان موضوع مهمی است، خاطرنشان کرد: «اما مساله مهم دیگر این است که هر دو خودروساز مشمول ماده ۱۴۱ سازمان امور مالیاتی هستند. لذا پیش از هر اقدامی، باید از شمول ماده ۱۴۱ خارج شوند. اگرچه هر دو در حال انجام یک سری اقدامات هستند که این موضوع محقق شود.»

بیگلو با بیان اینکه بعید است این مجموعه اقدامات در هفته های پیش رو به نتیجه برسد، تاکید کرد: «تحقق این طرح ممکن است تا پایان سال طول بکشد. به این ترتیب برای ماه های باقی مانده خودروسازان باید برای پرداخت مطالبات قطعه سازان، سیاست دیگری را در پیش بگیرند.»

وی حجم کل مطالبات قطعه سازان با احتساب اصلاح قیمت ها را حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: «از این میزان، حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان شامل مطالبات ۱۲۰ روزه یا اصطلاحا سررسید شده است.»

نویسنده: الهام دانیالی

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.