توان تامین ۵۰درصدی ECU مورد نیاز خودروسازان توسط کروز

قطعه نیوز: صبح امروز و در حاشیه چهاردهمین نمایشگاه بین المللی قطعات خودرو، نشست تخصصی ساخت و فناوری قطعات الکترونیکی، کنترلرها و ایمنی خودرو به همت شرکت صنایع تولیدی کروز برگزار شد.
به گزارش قطعه نیوز، مدیر مرکز تحقیقات و نوآوری صنایع تولیدی کروز در این خصوص اعلام کرد: از سال ۱۳۹۰ با ایجاد این مجموعه توانستیم بردهای الکترونیک خودرو را تولید کنیم. به این ترتیب در حال حاضر چهار مدل ECU نسل ٣ در شرکت کروز تولید می‌شود. در حالی که نسل اول مدل های ساده تری را شامل می شود.
محمدرضا دهقان با بیان اینکه در حال حاضر ۳ مدل ECU در حال تولید است، خاطرنشان کرد: در مدل اول ECU تک سوز بنزینی با دریچه گاز مکانیکی و ای سی و دوم دوگانه سوز با دریچه گاز دستی و مدل سوم ECU تک سوز با دریچه گاز برقی است.
وی با اشاره به اینکه برای تولید ECU باید تمام جوانب مد نظر قرار گیرد، گفت: ECUها باید از آلایندگی پایینی برخوردار باشند.
به گفته دهقان، قطعات پایه و الکترونیکی مربوط به ECU از طریق واردات تامین می شود و ارزبری این قطعات مربوط به این بخش است.
مدیر مرکز تحقیقات و نوآوری صنایع تولیدی کروز در خصوص مراحل پرداخت برای خرید محصول کامل از خارج از کشورتاکید کرد: به غیر از مبلغ پرداختی برای قطعات، مبلغ فناوری نیز دریافت می‌شود که با تحقق داخلی سازی شاهد کاهش ارزبری خواهیم بود.
وی در ادامه یادآور شد: در دور نخست تحریم ها در سال ۹۱ و همزمان با تحریم واردات قطعات الکترونیکی که منجر به کاهش و توقف تولید پژو ۲۰۶ شد، توانستیم با داخلی سازی قطعات الکترونیکی وابستگی خود را کاهش دهیم به طوری که هم اکنون در زمینه قطعات الکترونیک هیچ وابستگی وجود ندارد.
محمدرضا دهقان با اشاره به اینکه قطعات الکترونیکی ECU تا ۸۰ درصد داخلی سازی می شوند، تصریح کرد: ما توان تامین ۴۰ تا ۵۰ درصد نیاز خودروسازان به این قطعه را داریم، در حالی که در حال حاضر خط تولید این شرکت تنها با ۳۰ درصد ظرفیت مشغول تولید است. بنابراین اگر تولید افزایش یابد، توان تامین همه نیاز خودروسازان را خواهیم داشت.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.