احتمال نزدیک شدن دو قطبی کروز و عظام به پایان خط

قطعه نیوز: حضور همزمان دو مدیر اصلی شرکت کروز و مدیرعامل هولدینگ رایزکو در کنار رئیس و اعضای هیات مدیره انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودروی ایران به عنوان انجمنی که شرکت عظام در آن عضو است، به همراه دبیر و مشاور انجمن خودروسازان کشور، در آخرین نشست خبری که با عنوان نشست مشترک قطعه سازان و انجمن خودروسازان در تاریخ ۲۹ مهرماه امسال برگزار شد، تا امروز با حاشیه و گمانه زنی هایی همراه بوده است.

به گزارش قطعه نیوز، با آغاز چهاردهمین نمایشگاه بین المللی قطعات خودرو و با توجه به اخباری که طی ماه های گذشته مبنی بر محاکمه مدیرعامل شرکت عظام توسط قوه قضاییه منتشر شد، احتمال ادغام دو انجمن صنایع همگن قطعه سازان کشور که کروز از اعظای اصلی آن به شمار می رود و انجمن قطعه سازان ایران که عظام به عنوان یکی از اعظای آن شناخته می شود، از جمله گمانه زنی هایی است که در این زمینه به گوش می رسد.

در عین حال تلاش کروز برای تصاحب شرکت عظام، به خصوص پس از اما و اگرهایی که در مورد حضور مجدد مدیرعامل این شرکت در جایگاه قبلی به وجود آمده است، از جمله حاشیه های ایجاد شده در این زمینه به شمار می رود. در این میان برگزاری دور تازه نمایشگاه قطعات خودرو تهران، به ویژه با جلسات مفصل و طولانی مدیر شرکت کروز با مدیران عامل شرکت های تامین کننده دو خودروساز بزرگ کشور، بستر مناسبی برای داغ شدن بازار حرف های در گوشی در این خصوص را ایجاد کرده است.

حضور همزمان مدیران هولدینگ های رایزکو و کروز در چنین نشستی، از آن جهت حاشیه ساز است که فعالیت و اقدامات رسمی و غیررسمی هر کدام از این قطعه سازان در رقابت با دیگری (رقابتی که گاهی به فعالیت علیه دیگری تبدیل می شود) نیز به هیچ عنوان قابل انکار نیست.

شکایت شرکت کروز از یک کانال تلگرامی که به گروه عظام منصوب است، از جمله این اقدامات است. مدیران این کانال در تلاش هستند به صورت روزانه با انتشار اسناد و مطالب مختلف، از نفوذ کروز در سطوح مدیریتی دو خودروساز بزرگ کشور و ایجاد مافیا در صنعت خودرو توسط این شرکت پرده بردارند. این دعاوی به نحوی دیگر از سوی کروز و علیه عظام نیز مطرح شده و در جریان است.

با پیگیری های انجام شده، بعضی از اعضای انجمن قطعه سازان وجود چنین شکایت هایی از سوی طرفین را تکذیب کردند. اما برخی دیگر با اشاره به اینکه به هر حال آن شکایت ها در کانال مستقلی در جریان است، از تغییر شکل ارتباط دو انجمن و شکل گیری تعاملی جدید میان کروز و عظام خبر می دهند.

در عین حال شنیده ها حاکی از آن است که مدیران شرکت کروز پس از حضور نشست یاد شده، در واکنش به سوال های سایر قطعه سازان و اطرافیان، پاسخ های مبهم و اصطلاحا سربالا ارائه کرده اند. بر اساس توضیحاتی که در نتیجه پیگیری های انجام شده دریافت شد، دو مدیر هولدینگ کروز به برخی از همکاران خود اعلام کرده اند که حضورشان در این جلسه به این دلیل بوده که اساسا آنها اطلاعی از حضور اعضای هیات مدیره انجمن قطعه سازان ایران در این نشست نداشته اند. چراکه آنها از سوی ایران خودرو دعوت شده بودند.

ابهام این توضیح آنجا بیشتر می شود که به طور کلی هیچ کدام از مدیران دو خودروساز بزرگ کشور در این مراسم حضور نداشتند و اگر دعوت از سوی آنها صورت گرفته بود، چرا آرم یا لوگوی انجمن قطعه سازان ایران و انجمن خودروسازان روی بنر چاپ شده بود در حال که نشانی از آرم یا لوگوی شرکت کروز یا انجمن همگن در این نشست به چشم نمی خورد.

در چنین شرایطی گمانه زنی ها و حرف های حاشیه ای در مورد به پایان رسیدن دو قطبی کروز و عظام، آن هم به نفع کروز در صنعت قطعه سازی کشور بیش از همیشه افزایش یافته است.

نویسنده: الهام دانیالی

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.