برگزاری سومین میز داخلی‌سازی قطعات خودرو در تبریز

علی جهانگیری، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌شرقی اعلام کرد: میز سوم داخلی‌سازی قطعات خودرو در تبریز برگزار می‌شود، این میز همزمان با هفتمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی (رینوتکس) برگزار می‌شود.

علی جهانگیری روز دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری ده‌ها برنامه فناورانه و جنبی در حاشیه برگزاری این نمایشگاه، گفت: سومین دوره میز تخصصی داخلی‌سازی قطعات خودرو از مهم‌ترین برنامه های جنبی این نمایشگاه است.

وی افزود: میز داخلی‌سازی قطعات خودرو یکی از برنامه‌های مهم وزارت صنعت، معدن و تجارت است که دو دوره قبلی آن در تهران برگزار شده است.

رئیس ستاد اجرایی هفتمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی (رینوتکس) ادامه داد: در این میز، نیازمندی‌های فناورانه خودروسازان بزرگ کشور با قطعه‌سازان و صاحبان فناوری به اشتراک گذاشته می‌شود تا سیاست داخلی‌سازی قطعات خودرو و بی‌نیاز کردن کشور از واردات آن تحقق یابد.

جهانگیری خاطرنشان کرد: با توجه به فعالیت قطعه‌سازان مطرح کشور در تبریز، این رویداد می‌تواند زمینه را برای گفت‌وگو و تعامل این قطعه‌سازان با صنایع خودروسازی فراهم تر کرده و نویدبخش توسعه همکاری‌های متقابل در آینده باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی هدف از برگزاری رینوتکس را ایجاد بستر مناسب برای عرضه و تقاضای فناوری و در نتیجه تجاری سازی ایده های فناورانه قلمداد کرد و افزود: انتظار داریم دانشگاه و صنعت به عنوان دو مولفه مهم و موثر دخیل در برگزاری نمایشگاه، توجه ویژه ای به تعامل با یکدیگر در راستای توسعه دانش بنیان اقتصاد استان داشته باشند.

وی اظهار داشت: برگزاری این نمایشگاه از سال های گذشته، نقش موثری در افزایش فعالیت های فناورانه، ایجاد اشتغال و توسعه فعالیت های استارتاپی داشته که امیدواریم مورد توجه مسئولان ارشد این حوزه قرار گیرد.

رئیس ستاد اجرایی هفتمین نمایشگاه فناوری و نوآوری ربع رشیدی از همکاری و پشتیبانی وزارت صمت در برگزاری این دوره از نمایشگاه قدردانی کرد و گفت: توجه ویژه به مقوله تولید داخلی در زون صنعت و معدن، یکی از برجسته ترین اقداماتی است که برای اولین بار در این دوره از نمایشگاه، مورد توجه قرار گرفته و فضایی افزون بر دو هزار مترمربع به این زون اختصاص یافته است.

هفتمین نمایشگاه بین المللی نوآوری و فناوری ربع رشیدی (RINOTEX 2019) از تاریخ ۱۷-۱۳ آبان ماه سالجاری در محل نمایشگاه های دائمی بین المللی شهر تبریز مرکز استان آذربایجان شرقی برگزار می‌ شود.

منبع: ایرنا

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.