خودروهایی با بهترین فیس لیفت

فیس لیفت یا واژه بروزسانی یکی از کاربردی‌ترین لغات در مطالب خودرو است. بطور کلی عبارت فیس لیفت (Face Lift) به معنای ارتقاء ظاهری در صنعت خودروسازی شامل ایجاد تغییرات ظاهری روی بدنه خودرو و تزئینات داخل کابین است. فیس لیفت خودرو اگرچه هزینه نسبتاً زیادی برای تولید کنندگان در پی دارد اما می تواند علاقه استفاده کنندگان به مدل های تولید شده قدیمی را حفظ کرده و حتی باعث افزایش فروش آن ها شود. در ادامه این مقاله قصد داریم تا تعدادی از خودروهایی که فیس لیفت موفق و جذابی را تجربه کرده‌اند معرفی کنیم:

Jaguar XF
اولین خودرو Jaguar XF است که قبل از فیس لیفت نیز ظاهر چندان بدی نداشت اما تغییراتی که بعد از فیس لیفت این خودرو اتفاق افتاد باعث شد از لحاظ ظاهری تا حد زیادی بهبود پیدا کند. اصلی ترین تغییر این خودرو بعد از فیل لیفت را می توان به چراغ های جلوی آن نسبت داد که طراحی باریک تر و مدرن تری نسبت به مدل قبلی دارد. این طراحی تا حد زیادی به کانسپت C-XF نزدیک می باشد.

Peugeot 306
پژو ۳۰۶ نیز مانند جگوار XF قبل از فیس لیفت خودروی جذاب و زیبایی به شمار می رفت اما چراغ های جلو و همچنین شیشه های پنجره آن تقریبا قدیمی بود. مدل فیس لیفت این خودرو بیشتر از پژو ۴۰۶ الهام گرفته و سپر و چراغ و شیشه های جلویی آن تغییر پیدا کرده است. به روزرسانی سوم این خودرو جزئی تر بود و در نهایت منجر به تولید مدل های اسپورت تر نظیر Turbo XSI شد.

Mazda MX-5 2.5
سومین خودرویی که به معرفی آن خواهیم پرداخت مزدا MX-5 2.5 است. در مدل فیس لیفت شده این خودرو شاهد سپر جلو و چراغ های جدید و همچنین تغییراتی در چرخ ها هستیم. ضمن اینکه تغییرات جزئی در داخل کابین ماشین به وجود آمده است.

BMW E46 3-series
یکی از بهترین نمونه های فیس لیفت کمپانی BMW مربوط به سری ۳ E46 می باشد. در این فیس لیفت چراغ های براق تر و بزرگ تر و همچنین شیشه های پنجره باشکوه تری به خودرو اضافه شدند. مدل قبلی این خودرو کاملا از مد افتاده و قدیمی به نظر می رسید اما مدل فیس لیفت شده آن بسیار جذاب و زیبا می باشد.

۲۰۱۷ Nissan GT-R
آخرین خودروی فیس لیفت شده ای که به آن خواهیم پرداخت نیسان GT-R است که در نمایشگاه خودروی نیویورک رونمایی شد و چهره نهایی آن چندان قابل توجه نبود. اما تغییرات فیس لیفت این خودرو بسیار ظریف و موثر بود. در دو سوی سپر خودرو ورودی های هوا در نظر گرفته شده و همچنین جلو پنجره جدید نیز به زیبایی آن افزوده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.