سهم ۴۲ درصدی خودروهای برقی از بازار خودرو نروژ در سال ۲۰۱۹

قطعه نیوز: بنابر اعلام فدراسیون حمل و نقل نروژ فروش خودروهای برقی در ژانویه ۲۰۱۹ به ۴۲.۴ درصد از سهم بازار در کل سال رسید.

فدراسیون حمل و نقل نروژ اعلام کرد خودروهای برقی ۴۴ درصد سهم فروش خودروهای جدید را در این کشور در ماه ژانویه ۲۰۲۰ در اختیار داشتند که به صورت سالانه افزایش داشته ولی کمتر از ۵۰ تا ۶۰ درصدی بوده که این صنعت برای ۲۰۲۰ پیش بینی کرده است.

خودروهای برقی در ژانویه ۲۰۱۹ ، ۳۷.۸ درصد فروش خودرو در این کشور شمال اروپا را تشکیل می دادند. این رقم به ۴۲.۴ درصد از سهم بازار در کل سال رسید.

نروژ با وجود برخورداری از نفت و گاز فراوان قصد دارد طی پنج سال آینده فروش خودرو های دارای موتور احتراقی را به صفر برساند، بنابراین خودروهای برقی را از مالیاتی که بر خودروهای نفتی و دیزلی تعیین کرده معاف کرده است.

در نتیجه این سیاست، نروژ بیشترین نرخ استفاده از خودروهای برقی را در جهان دارد. با توجه به اینکه خودروسازان به دنبال ارتقاء مدل های جدید هستند، این کشور زمینه ی خوبیست برای آزمایش این نوع خودروها.

ماشین های شاسی بلند کاملاً برقی آئودی ای-ترون آلمان در ژانویه برای دومین بار در چهار ماه گذشته پرفروش ترین خودرو در نروژ بودند و ۹.۴ درصد سهم بازار را در اختیار داشتند.

آئودی ۹۰۲ خودروی شاسی بلند برقی به نروژ تحویل داد و از زوئی رنو با ۵۵۳ خودرو و گلف فولکس واگن با ۵۱۱ خودرو پیشی گرفت.

در ۲۰۱۹ خودروی متوسط مدل۳ تسلا با ۱۵۷۰۰ فروش، محبوبترین مدل خودرو در نروژ بود و ۱۱ درصد سهم بازار را در اختیار داشت.

منبع: تسنیم

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.