نصب فیلترهای دوده در اتوبوس‌های شهری به‌زودی آغاز می‌شود

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: نتایج استفاده از فیلتر دوده کاملا موفقیت آمیز بوده و به زودی این فیلترها روی اتوبوس‌های دیزلی نصب می‌شود. نصب فیلترهای دوده یکی از راهکارهای تاثیرگذار در مهار گازهای آلاینده خودروهای دیزلی می‌باشد که در کشورهای مختلف دنیا استفاده می‌شود.

به گزارش قطعه نیوز به نقل از ایسنا، محسن پورسیدآقایی با اشاره به لزوم استفاده از فیلتر دوده در اتوبوس‌های شهری اظهار کرد: استفاده از فیلتر دوده یک رویکرد و استاندارد جهانی محسوب می شود و چندین سال است که شهرهای بزرگ دنیا با یکدیگر متحد شده‌اند تا همه خودروهای دیزلی و اتوبوس‌های شهری خود را مجهز به فیلتر دوده کنند.

وی با بیان اینکه تجربه ثابت کرده استفاده از فیلتر دوده باعث صفر شدن خروجی ذرات معلق و کربن می‌شود، گفت: به همین منظور در شهرهای بزرگ دنیا از این فیلتر استفاده می‌شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه در ایران هم تعدادی فیلتر دوده به‌صورت آزمایشی نصب شده است، اظهارکرد: نتایج استفاده از فیلتر دوده کاملا موفقیت آمیز بوده است و در این چند سال اگزوز اتوبوس‌ها ۱۰۰ درصد تمیز هستند بنابراین با این تجربه موفق حتما می‌توان این کار را ادامه داد و اتوبوس‌های تهران را به فیلتر دوده مجهز کرد.

پورسید آقایی دلیل عدم پیشرفت این اقدام را کمبود منابع اعلام کرد و گفت: نصب فیلتر دوده یکی از اقداماتی است که مورد تایید معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران است و سازمان حفاظت محیط زیست هم در این رابطه با ما هم‌نظر است. در همین خصوص اخیرا سعید نمکی – وزیر بهداشت – نامه‌ای خطاب به پیروز حناچی – شهردار تهران – ارسال کرد و پیگیر علت عدم نصب فیلتر دوده روی اتوبوس‌های دیزلی پایتخت شد.

وی ادامه داد: در توضیح به وزیر اعلام کردیم برای این منظور دچار کمبود منابع هستیم البته در این راستا اقداماتی انجام شده است و ۵۰ دستگاه فیلتر دوده که سال گذشته به مبلغ حدود ۴ میلیارد تومان خریداری کردیم هم اکنون وارد کشور شده است و به‌زودی نصب خواهد شد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران درباره حواشی پیش آمده درباره دستور اسحاق جهانگیری – معاون اول رییس جمهوری – به منظور توقف نصب فیلتر دوده گفت: دراین باره تا حدودی بزرگنمایی شده و او دستوری مبنی بر توقف نصب فیلتر دوده صادر نکرده است. شرکتی درخواست مساعدت کرده بود و آقای جهانگیری هم به وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس سازمان محیط زیست اعلام کرد تا مساعدت کنند. این موضوع به هیچ وجه به معنی دستور توقف نصب دوده نیست.

بنا براعلام شهرنوشت، وی با بیان اینکه نصب فیلتر دوده دارای مقررات مصوب دولت است،اظهارکرد: به‌طور طبیعی اگر نظر دولت توقف نصب فیلتر دوده باشد با یک نامه امکان پذیر نیست و در هیات وزیران باید اصلاحیه صورت گیرد

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.