به‌مناسبت تاج‌گذاری امپراتور جدید ژاپن، تویوتا مدل سفارشی و روباز از سنچوری تولید کرد

سنچوری نام لوکس‌ترین محصول تویوتا است که توسط امپراطور، مقامات عالی‌رتبهٔ دولتی و تجار ثروتمند ژاپن مورداستفاده قرار می‌گیرد. سنچوری فقط جهت مصارف داخل ژاپن و برای سیاست مدارن و ثروتمندان این کشور تولید می‌گردد. سنچوری از سال ۱۹۶۰ تولید می‌شود، اما تا‌به‌حال فقط سه نسل از این خودرو به بازار آمده است. پس از گذشت ۲۰ سال از عرضۀ نسل دوم لیموزین لوکس و پرچمدار تویوتا، سال گذشته سومین نسل از سنچری (Century) در نمایشگاه خودروی توکیو معرفی شد. اما به‌مناسبت تاج‌گذاری امپراتور جدید ژاپن، تویوتا مدلی روباز از سنچوری تولید کرده است. استفاده از این خودرو در مراسم تاج‌گذاری که در ماه اکتبر برگزار خواهد شد، به‌طور رسمی تأیید شده است. در این مراسم، میهمانان بلندپایه از ۱۹۰ کشور جهان دعوت شده‌اند.

متأسفانه اطلاعات زیادی درباره‌ی جزئیات تویوتا سنچوری روباز در دست نیست. سنچوری روباز خودرو لوکس بزرگی با طول نزدیک به ۶ متر است. تویوتا سنچوری در حالت استاندارد از پیشرانه‌ی هیبریدی پنج‌لیتری V8 استفاده می‌کند که ۴۲۵ اسب‌بخار قدرت دارد و با پیشرانه‌ی به‌کاررفته در نسل قبلی لکسوس LS600h یکسان است. به‌گزارش یکی از وب‌سایت‌های خودرویی ژاپن، صندلی‌های عقب این نسخه ویژه ارتفاع بیشتری دارند و زاویه‌ی پشتی صندلی‌ها به‌صورت ثابت روی ۲۵ درجه تنظیم شده است تا خانواده‌ی سلطنتی در روز مراسم تاج‌گذاری بهتر دیده شوند.

تویوتا سنچوری اولین خودرو جدید مخصوص خانواده‌ی سلطنتی ژاپن در ۳۰ سال اخیر است. خانواده‌ی سلطنتی ژاپن پیش‌تر از رولزرویس کورنیش III برای این نوع مراسم‌ها استفاده می‌کردند و آن خودرو نیز تنها دوبار برای چنین منظوری به‌کار گرفته شده بود

منبع: زومیت

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.