سیستم‌های کی لِس را بیشتر بشناسید

سیستم کی لس (Keyless Entry)، فناوری جدید و کاربردی است که امروزه در خودروها و موتورسیکلت‌ها استفاده می‌شود. این فناوری نقش سوئیچ یا همان کلید خودرو را کمرنگ کرده و شما می‌توانید با استفاده از این سیستم بی‌سیم، درب خودرو را باز کرده و ماشین را استارت بزنید.

سیستم کی لس انواع مختلف و قابلیت‌های زیادی دارد؛ به‌طور مثال خودروهایی که از سوئیچ RKE استفاده می‌کنند؛ به‌راحتی می‌توانند درب خودرو را باز و بسته کنند. کافی است ریموت را در جیب خود قرار داده و در فاصله یک متری خودرو بروید؛ بدون آنکه نیاز به فشردن دکمه ریموت باشد؛ این سیستم درب خودرو را باز می‌کند و با دور شدن از خودرو تا فاصله دو متری خودرو به صورت اتوماتیک قفل خواهد شد. سیستم کی لس در زمان‌هایی کاربردی است که دستتان پر است و نمی‌توانید ریموت را از جیبتان خارج کنید.

علاوه بر این شما می‌توانید از دکمه آلارم روی ریموت‌های کی لس، استفاده کرده و زمانی که خودروتان را در پارکینگ گم کرده‌اید؛ به سرعت آن را پیدا کنید.

نوع دوم ریموت‌های کی لس، علاوه بر باز و بسته کردن خودکار درب اتومبیل و قابلیت‌های دیگر امکان استارت اتومبیل را نیز در خود جای‌داده است. در واقع شما با فشردن یک دکمه بر روی ریموت به‌راحتی می‌توانید خودروی خود را روشن کنید و نیازی به استارت با استفاده از کلید نیست. بنابراین شما قادر هستید؛ قبل از ورود به اتومبیل آن را روشن کرده و موتور را گرم کنید.

امنیت در سیستم‌های کی لس بسیار زیاد است و سارق تنها با استفاده از ریموت می‌تواند خودرو را روشن کند و هیچ را دیگری برای روشن کردن اتومبیل وجود ندارد. به‌طور مثال اگر اتومبیل شما روشن باشد و شما از آن خارج شوید؛ اگر تا ۶۰ ثانیه ریموت در داخل ماشین و یا اطراف آن شناسایی نشود؛ به سرعت خاموش خواهد شد و آژیر روشن‌شده و پیامکی به گوشی‌تان ارسال می‌شود.

درنهایت برخی از این کی لس‌ها، دارای حافظه هستند که راننده می‌تواند اطلاعات سفارشی خود را در آن ذخیره کند؛ مانند زاویه آینه‌ها و صندلی، صدای رادیو و … قابل ذخیره‌سازی می‌باشند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.