آیا واکس همان پولیش است؟

بدنه خودرو از قسمت‌های مهم و ظاهری ماشین است که بیشترین احتمال آسیب در آن وجود دارد. عوامل زیادی مانند ذرات کثیف، گردوغبار موجود در هوا، رطوبت، نور خورشید و … بدنه خودرو را تحت تأثیر قرار داده و به‌مرور به آن آسیب می‌زند و درنهایت یک ظاهر زشت و کثیف به آن می‌بخشد. به طور مثال باران ممکن است حاوی آلاینده‌هایی باشد که به‌مرور بر روی رنگ و ظاهر خودرو تأثیر بگذارد. واکس خودرو همانند یک محافظ بدنه از خودرو مراقبت می‌کند.

درواقع واکس خودرو با ایجاد یک‌لایه محافظتی خوب بین خودرو و محیط، مانع از تأثیرگذاری عوامل مزاحم خواهد شد. همچنین بدنه خودرو را ضد آب می‌کند و عمر بدنه را بیشتر خواهد کرد. در ابتدا بهتر است با انواع واکس خودرو و کارایی آن آشنا شوید:
• واکس خودرو سخت: واکس سخت از ماندگارترین واکس‌های موجود در بازار است که دوام آن نسبت به مدل‌های دیگر بیشتر می‌باشد. شما می‌توانید هر ۶ ماه یک بار از این واکس‌ها استفاده کنید.
• واکس نرم: واکس نرم ماندگاری کمتری نسبت به واکس سخت دارد؛ اما به دلیل راحتی، کاربرد آن بیشتر است.
• واکس مایع: درنهایت واکس مایع نسبت به مدل‌های دیگر دوام کمتری دارد و بعد از هر بار شست‌وشو با شوینده از بین خواهد رفت.

طرز استفاده از واکس خودرو
برای استفاده از واکس خودرو بهتر است؛ در ابتدا خودرو را کاملاً بشویید. به‌طوری که هیچ‌گونه گردوغبار و آلاینده‌ای روی بدنه آن نباشد. درنهایت بدنه را کاملاً خشک کرده و سپس از واکس با توجه به دستورالعمل آن استفاده کنید. از پارچه نرم یا پد برای پخش کردن واکس برروی بدنه خودرو بهره ببرید و آن را به صورت دایره‌ای حرکت دهید. برای واکس زدن خودرو مکان‌های سرپوشیده مانند پارکینگ را انتخاب کنید تا نور آفتاب نباشد.

آیا واکس همان پولیش است؟
واکس خودرو و پولیش با هم فرق دارند. واکس خودرو یک‌لایه روی خودرو اضافه می‌کند؛ اما پولیش با ساییده کردن سطح خودرو، یک‌لایه را برداشته و خط و خش را از بین می‌برد. بهتر است قبل از شروع واکس زدن خودرو آن را پولیش کنید. اما این کار نیاز به تخصص دارد و ممکن است به بدنه آسیب برسانید. این نکته را در نظر داشته باشید که استفاده مداوم از واکس خودرو ممکن است؛ بر روی بدنه خودرو سایش رنگی به وجود بیاورد. بنابراین با توجه به نوع واکس بهتر است؛ از آن هر چند وقت یک بار استفاده کنید. به طور کلی بیش از یک بار در ماه از واکس خودرو استفاده نکنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.