با این خودرو بنز دیگر تصادف نمی‌کنید

رؤیای یک رانندگی ایمن و بدون تصادف، همیشه در ذهن همه ما بوده؛ اما آن را غیرممکن می‌دانستیم. امروزه به لطف تکنولوژی منحصربه‌فرد به کار رفته در خودرو بنز، دیگر تصادفی در کار نیست. بله، به‌زودی خودروهایی وارد جاده‌ها می‌شوند که با استفاده از تکنولوژی‌هایی به روز، میزان تصادفات را کاهش داده و یک رانندگی ایمن را به شما هدیه می‌دهند. 

کمپانی مرسدس بنز با به‌کارگیری این تکنولوژی در خودرو خود، رؤیای رانندگی بدون تصادف را محقق کرده است. این تکنولوژی که به‌صورت اختصار به آن ESF می‌گویند؛ “خودرو ایمن تجربی” نام گرفته و می‌تواند یک رانندگی امن را برای شما به ارمغان بیاورد.

این فناوری در ابتدای راه است و هنوز هم باید بر روی آن تحقیقات و آزمایش‌های زیادی صورت بگیرد و جزئیات کار در دسترس نیست و به مرحله عملی نرسیده است. شرکت مرسدس بنز تنها تصمیم گرفته آن را در سال جاری معرفی کند و به زودی، از آن در خودروهای خود بهره‌مند می‌شود. بااین‌حال طبق بررسی‌ها و پیش‌بینی‌ها، خودروهای کلاس لوکس E و S اولین خودروهایی هستند که از تکنولوژی رانندگی امن مرسدس بنز بهره‌مند می‌شوند.

مدیریت بخش توسعه و تحقیقات ایمنی مرسدس بنز، آقای اولا کالنیوس در این باره گفت: “شرکت بنز همیشه به مبحث ایمنی توجه بسیار زیادی داشته و ایمنی را DNA مرکزی خود می‌داند و در طول سالیان سعی کرده تا با بالا بردن میزان ایمنی، تصادفات جاده‌ای را به حداقل برسند”. این تکنولوژی در راستای رسالت و هدف شرکت مرسدس می‌باشد؛ تکنولوژی ایمنی، در یک خودران فوق پیشرفته به کار گرفته می‌شود و در کنار آن با قرار دادن تعداد زیادی از امکانات و سامانه‌های کمک راننده در سطوح مختلف، ایمنی رانندگی بالاتر رفته و تصادفات جاده‌ای کاهش می‌یابد.

بنابراین در خودروهای آینده تکنولوژی ایمنی و کاهش تصادفات جاده‌ای به کار گرفته می‌شود و رؤیای رانندگی بدون تصادف تحقق می‌یابد. بنابراین باید منتظر بمانیم تا شرکت مرسدس این فناوری فوق‌العاده و منحصربه‌فرد را ارائه دهد تا با جزئیات آن بیشتر آشنا شویم.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.