دوچرخه‌های خودران جای تاکسی‌های اینترنتی را می‌گیرد

برنامه اوبر برای شهرهای پر ترافیک

قطعه نیوز: به نظر می‌رسد که شرکت اوبر تصمیم گرفته است دوچرخه و اسکوترهای خودران را نیز وارد ناوگان حمل و نقل خود کند.

از آنجا که این روزها فناوری خودروهای خودران از استقبال بی نظیری از سوی شهروندان و شرکت‌های فعال در صنعت خودروسازی برخوردار شده‌اند، حالا به نظر می‌رسد شرکت‌های بیشتری درصدد ورود به عرصه فناوری تولید و توسعه خودروهای خودران هستند و در این خصوص اعلام آمادگی کرده‌اند.

خودروهای خودران با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین و پیشرفته‌ای نظیر یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی قادر خواهند بود، بدون نیاز به راننده، در خیابان و جاده‌ها تردد و سرنشینان خود را جابه‌جا کنند.

حالا به تازگی شرکت اوبر که یکی از بزرگترین شرکت های فعال در حوزه حمل و نقل درون شهری و توسعه دهنده اپلیکیشن اوبر به‌عنوان تاکسی اینترنتی به شمار می رود، به نظر می رسد که تصمیم گرفته با بهره گیری از فناوری هوشمند خودروهای خودران، به تولید، توسعه و عرضه اسکوتر و دوچرخه‌های خودران روی بیاورد .

بر اساس گزارشی که در وب‌سایت تک کرانچ منتشر شده است، کاربران و مشترکان اوبر قادر خواهند بود در صورت عرضه این دوچرخه و اسکوترهای برقی، به اجاره و استفاده موقت از این وسائل نقلیه پاک و دوستدار محیط زیست بپردازند و علاوه بر انجام کار و فعالیت‌های مورد نظر خود، به محافظت از محیط زیست و کاهش انتشار گازهای آلاینده و سمی به جو زمین کمک کرده و بدین ترتیب نقش و مسئولیت خود را در این راستا ایفا کنند.

خبری که چندی پیش از استخدام گروه جدیدی از مهندسان و متخصصان فعال در حوزه فناوری خودروهای خودران در اوبر منتشر شده بود، نیز تا حدود زیادی صحت این گزارش را تایید می کند.

اوبر قصد دارد این فناوری را در شهرهای پرترافیک و پر ترددی که زمان زیادی را در خودروهای خود و در ترافیک سپری می‌کنند و بعد از رسیدن به مقصد نیز باید زمان زیادی را برای پیدا کردن جای پارک بگذرانند، توسعه داده و در نظر دارد که با این کار می تواند به کاربران و مشترکان خود کمک بزرگی کرده و در وقت و هزینه آنها نیز صرفه جویی کند.

 

منبع: ایسنا

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.