اشتباهاتی که طول عمر خودرو را کم می کند

امروزه شرکت‌های معتبر خودرو سازی در سراسر دنیا تلاش میکنند تا خودروهای زیبا، منحصر به فرد و قوی تولید کنند و نیاز مشتریان را برآورده کنند. هر چه قدر خودروها پیشرفته‌تر می‌شوند؛ به نگهداری و مراقبت بیشتری نیاز دارند اما متاسفانه عده ای از افراد با سهل انگاری و بی دقتی به آن آسیب وارد میکنند. با دوری کردن از اشتباهات فوق می‌توانید طول عمر خودرو خود را زیادتر کرده و در هزینه هایتان صرفه‌جویی کنید.

استفاده از سوخت بی‌کیفیت
این اشتباه یکی از بزرگ‌ترین اشتباهاتی است که می‌تواند طول عمر خودرو شما را کم کند. کیفیت پایین سوخت به موتور و سایر قطعات خودرو آسیب می‌زند و به‌مرور آن‌ها را از کار می‌اندازد.

نصب قطعات نامناسب
یک قطعه بی کیفیت بعد از مدتی از کار می افتد و شما باید دوباره هزینه خرید یک قطعه جدید را تقبل کنید؛ علاوه بر این این قطعه می تواند بر روی عملکرد سایر قیمت‌های خودرو تأثیر منفی بگذارد.

تنظیم نبودن لاستیک‌ها
همیشه باد و هماهنگی لاستیک‌های خودرو را بررسی نمایید. زیرا در صورت کم باد بودن یا عدم هماهنگی بر روی عملکرد آن تأثیر منفی می‌گذارد.

عدم سرویس منظم خودرو
مهم نیست خودروتان جدید است یا قدیم، شما باید هر چند وقت یک بار آن را سرویس کنید؛ رها کردن خودرو به حال خودش و عدم سرویس در بازه زمانی مشخص، بر روی عملکرد موتور تأثیر می‌گذارد.

عدم توجه به خودرو
شما در جایگاه راننده باید هر روز به خودروتان دقت کنید. صدای خودرو و صدای موتور را گوش دهید و در صورت بروز هر گونه تفاوتی آن را به تعمیرگاه ببرید. هر چه زودتر مشکل را متوجه شوید؛ با هزینه کمتری می‌توانید آن را حل کنید.

بی‌توجهی به هشدارها
در برخی موارد سیستم کامپیوتری و چراغ‌های هشدار دهنده در خودرو، مشکلی را اخطار می‌دهند. بنابراین بهتر است خونسردی خود را حفظ کرده و در یک جای مناسب پارک کنید و به مشکل رسیدگی نمایید.

عدم تعویض روغن
روغن موتور خودرو باید در فواصل منظم تعویض شود. عدم تعویض روغن می‌تواند مشکلات جدی‌تری را در موتور خودروتان ایجاد کند. بنابراین بهتر است در طی دوره‌های منظم، روغن موتور بررسی و تعویض شود.ِ

استفاده از آب معمولی در رادیاتور و شیشه‌شور
آب‌های معمولی و تصفیه نشده دارای رسوباتی هستند که در صورت استفاده در خودرو به مرور به خودروتان آسیب وارد می‌کند. این رسوبات در موتور، واتر پمپ و رادیاتور ته نشین شده و آن‌ها را خراب می کند. برای جلوگیری از این مشکل بهتر است آب را چند بار جوشانده و سرد کنید و سپس از آن استفاده نمایید.

رطوبت و باران
سعی کنید که خودروتان را در پارکینگ‌های سر بسته پارک کنید. باران و رطوبت می‌تواند به مرور بر روی تراشه‌ها، سیستم رایانه‌ای و دیگر قسمت‌های خودرو آسیب وارد کند. قبل از ترک کردن خودرو پنجره‌ها، سقف و دیگر قسمت‌های باز خودرو را بررسی کرده و مراقب باشید آب به درون خودروتان نفوذ نکند؛ مخصوصاً در فصل‌های بارانی سال.

شست‌وشوی غیر اصولی خودرو
رانندگان برای تمیز کردن بدنه و قسمت‌ها داخلی خودرو از هر نوع پارچه و مایع شست و شو استفاده می‌کنند؛ این مواد و پارچه‌ها ممکن است به بدنه خودرو و یا قسمت‌های داخلی آسیب وارد کند.

استراحت کردن پا رو کلاچ
وقتی شما در تمام طول مسیرتان بر روی پدال کلاچ فشار وارد می‌کنید به مرور به آن آسیب رسانده و حساسیت آن را کم می‌کنید.

قرار دادن پا روی پدال ترمز در سراشیبی
یکی از عادت‌ها و اشتباهات رایج رانندگان که باعث کاهش عمر خودرو آن‌ها می شود؛ قرار دادن مداوم پا روی ترمز در سراشیبی است. رانندگی در جاده‌های شیب دار ساده نیست و بسیاری از رانندگان به طور مداوم پای خود را روی ترمز گذاشته و با سرعت کم مسیرهای سراشیبی را طی می‌کنند. اما برای یک رانندگی بهتر باید دنده را کم کرده و بدون فشار روی ترمز به صورت آهسته مسیر را طی کنید.

حمل کردن بار زیاد
هر خودرو توانایی و تحمل میزان حدودی بار و سرنشین را دارد. بنابراین اگر شما از خودروتان به جای ماشین حمل وسایل استفاده می‌کنید؛ مطمئن باشید به مرور در سیستم ترمز، موتور یا بدنه و قسمت‌های دیگر دچار مشکل خواهید شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.