با توقف تولید MG360 تکلیف خریداران چیست؟

ام جی اصالتا یک برند بریتانیایی است که در سال ۱۹۲۳ میلادی در انگلستان شروع به کار کرد. اما جدیدترین عضو خانواده ام جی که در ایران مونتاژ می‌شود و به مشتریان ایرانی ارائه می‌شود، سدان سایز متوسط ام جی ۳۶۰ است که در شهر تبریز و توسط شرکت صنعت خودروی آذربایجان (آذویکو) تولید می‌شود. ام جی ۳۶۰ که جایگزین مدل ۳۵۰ شده است از قیمت مناسبی نیز برخوردار است.

با گذشت یک‌سال از ثبت‌نام خودروی ام‌جی ۳۶۰، تولید این محصول به‌دلیل تحریم متوقف شده است و برنامه‌های این شرکت در آینده‌ی نزدیک اعلام خواهد شد.

وب‌سایت Car مطلبی منتشر کرده است که در آن به وضعیت نامشخص تحویل خودروهای ام‌جی ۳۶۰ شرکت صنعت خودرو آذربایجان و بلاتکلیفی خریداران اشاره شده بود. در این مطلب به نارضایتی برخی مشتریان اشاره شده بود و آن‌ها با توضیح زمان و شرایط ثبت‌نام اعلام کردند با وجود گذشت بیش از یک‌سال از زمان ثبت‌نام، خبری از تحویل خودروها نیست و از سوی شرکت هم پاسخ درستی دریافت نشده است.

بر همین اساس، برای پیگیری وضعیت تعهدات باقی‌مانده‌ی این شرکت به مشتریان، یکی از مسئولین صنعت خودروی آذربایجان در پاسخ به مسائل مطرح‌شده، ضمن اشاره به شرایط تحریمی کشور اعلام کرد:
سایک موتور، شرکت مالک خودروسازی MG با توجه به فعالیت‌های گسترده در سایر کشورها، مجبور به تبعیت از تحریم‌های ایالات متحده شده و ارسال پک‌های CKD خودروی MG ۳۶۰ به ایران را متوقف کرده است تا تولید این خودرو در ایران عملاً متوقف شود.

این مقام مسئول در ادامه اعلام کرد:
هرچند احتمال تولید و تحویل خودروهای ام‌جی ۳۶۰ به خریداران بسیار ناچیز شده است، اما عزم شرکت صنعت خودروی آذربایجان برای تولید خودرو در کشور و جلب نظر خریداران ادامه دارد و این شرکت برای ادامه‌ی همکاری با ام‌جی، یا توافق با شرکای جدید تلاش می‌کند.

همچنین مسئولین شرکت صنعت خودروی آذربایجان اعلام کرده‌اند، برنامه‌های آتی شرکت برای عرضه‌ی تولیدات جدید، نحوه‌ی ایفای تعهدات به مشتریان و همچنین گزارش عملکرد ۶ ماه اول سال ۹۸ در رابطه با خودروی ام‌جی ۳۶۰ تا هفته‌ی اول مهر ماه مشخص خواهد شد و در همان زمان از طریق یک نشست خبری با رسانه‌ها به اطلاع عموم خواهد رسید.

منبع: زومیت

ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. ایدا می گوید

    سلام بابت ام جی هایی که اسم نویسی شده و الان نزدیک یه سال و نیمه از مهلت تحویلشون گذشته ، بخدا من یه ساله ازدواج کردم و با وام ازدواج این مبلغ رو پرداخت کردم و ۵ ماهه انصراف دادم اخه به پولش احتیاج داشتم اما هنوز پولمونو ندادن. ما مردم صدامون به جایی نمیرسه خواهشا شما که زبان مردمید لطفا درباره ی این مطلب بنویسید ، اینجوری جوونها رو به ازدواج مایل میکنند؟ با گول زدن و بالا کشیدن سرمایه هاشون؟ من تا ۵ سال دیگه باید قسط پولهایی که دست اونها هست رو بدم خواهشا زبان ما باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.