نمایشگاه ناکارآمد

قطعه نیوز: از مدت ها پیش دست های پشت پرده تلاش کردند که نمایشگاهی را با عنوان ” نمایشگاه بین المللی قطعات خودرو” در مشهد راه اندازی کنند؛ علیرغم همه انتقادها و نقدهایی که به نحوه برگزاری این نمایشگاه بود، امروز خبری مبنی بر برپایی این نمایشگاه منتشر شد.

در شرایط کنونی که صنعت خودرو با چالش های خیلی بزرگی دست و پنجه نرم می کند و از همه مهمتر قطعه سازان ( به گفته خودشان) در شرایط بدی قرار دارند برپایی این نمایشگاه با صرف هزینه های چند صد میلیونی چه توجیه اقتصادی برای توسعه صنعت خودرو کشوردارد.

حمیدرضا صمدی رئیس هیات مدیره هلدینگ رایزکو به عنوان یکی از یزرگترین مجموعه های قطعه سازی کشور چندی پیش در گفت و گویی با خودرو نویس تاکید کرده بود که از ابتدای سال گذشته و از زمانی که احساس کردیم شرایط اقتصادی و تحریم ها به سمت و سوی تازه ای حرکت می کند خود را برای مواجهه با این شرایط آماده کردیم و این در حالی بود که از سوی دستگاههای اجرایی ذی ربط کمترین تدبیری برای مقابله با خطرات احتمالی اتخاذ نشد و در داخل خانواده صنعت قطعه سازی و خودروسازی وحدت و مشارکت برای کنترل بحران ها جای خود را به ضدیت داده بود.

حال با توجه به چنین شرایطی بهتر نبود به جای برپایی این نمایشگاه جلسات هم اندیشی یا اتاق های فکری با حضور این افراد در سطوح مختلف برگزار می شد تا از یک سو قطعه سازان از مشکلاتشان بگویند و از سوی دیگر دولت حمایت هایی که می تواند انجام دهد را بیان کند تا تکلیف این حوزه یکسره شود.

با انتشار خبر از یک قطعه ساز یا فعال این حوزه که آنها مدام از مشکلاتشان بگویند و در نهایت یک مسوول دولتی وعده وعیدی جدیدی مبنی بر درست شدن مشکلات بدهد که نمی شود صنعت خودروسازی را درست کرد.

به گفته مسوولان این نمایشگاه ۱۰۰ شرکت داخلی دراین نمایشگاه حضور دارند که بی شک شرکت هایی مانند ایران خودرو و سایپا به عنوان بزرگترین تولید کنندگان داخلی هم در این نمایشگاه حضور دارند؛ بهتر است مسوولان این شرکت ها هم توضیحی مبنی بر دلیل شرکت در این نمایشگاه اعلام کنند و بگویند با توجه به بحرانی که گریبان آنها را گرفته است این نمایشگاه تا چه میزان می تواند به حل بحران کنونی کمک کند.

نکته قابل تامل در برپایی این نمایشگاه این است که مسوولان برپایی این نمایشگاه از حضور ۳۰ شرکت خارجی از چند کشور مانند ژاپن و کره خبر دادند، برای همه فعالان این حوزه خوشایند خواهد بود که برگزار کنندگان این نمایشگاه علاوه بر انتشار نام تک تک این شرکت ها، بگویند با توجه به اعمال تحریم ها و پا پس کشیدن خیلی از این شرکت های خودروساز که گویا در این نمایشگاه حضور دارند چگونه توانسته اند از آنها برای شرکت در این نمایشگاه دعوت کنند و نکته بعدی اینکه بگویند آورده مالی این نمایشگاه چه کمکی به توسعه صنعت خودرو کشور خواهد کرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.