علت کم شدن روغن موتور چیست؟

قطعه نیوز: شاید شما هم جزء آن دسته از افرادی باشید که مدام در حال رفتن به تعمیرگاه به دلیل کم شدن روغن موتور خودروتات هستید و دوست دارید بدانید که چرا چنین اتفاقی می افتد؛ خوب است بدانید که کارشناسان و مصرف کردن در این مورد با هم اختلاف نظر های زیادی دارند که در مطلب پیش رو این مشکل و دلایل آن را بررسی می کنیم.

یکی از دلایلی که برای کم کردن روغن موتور از آن نام برده می شود قطعه ای است به نام “کاسه نمد میل لنگ” که ممکن است اختلال در روند کار کرد  این قطعه باعث کم شدن روغن موتور شما بشود.

همچنین از بدکار کردن واشر زیر سینی جلوی میل لنگ هم به عنوان دلیلی برای کم کردن روغن موتور نام برده می شود پس اگر متوجه شدید این قطعه دچار مشکل است سریع نسبت به تعمیر یا تعویض آن اقدام کنید تا امدام مجبور به خرید روغن برای خودروتان نباشید.

تعمیرکاران و کارشناسان خرابی واشر در پوش سوپاپ ها و واشر فیلتر روغن را از دیگر دلایل کم شدن روغن موتور می دانند، بهتر است در هنگام مراجعه به تعمیرگاه از تعمیرکاران بخواهید این دو قطعه را چک کنند و در صورت بروز مشکل، آن را برطرف کنند.

ایراد در کارکردن واشر پمپ بنزین هم از دیگر دلایلی است که منجر به کاهش روغن موتور می شود، این هم جزء مواردی است که حتما باید در خودرویی که روغن زیاد مصرف می کند چک شود.

خرابی کاسه نمد گلویی دلکو، واشر کارتر وپیچ تخلیه روغن هم می تواند باعث کم شدن روغن موتور خودرو باشد، بنابراین توصیه می شود زمانیکه به تعمیرگاه مراجعه می کنید حتما این موارد یادتان باشد که اگر تعمیرکار فراموش کرد شما به او بگویید که این قطعات را چک کند.

چند نکته مهم و ضروری که باید بدانید

نکته ۱: فرسودگی زیاد در رینگ ها با سیلندر باعث سوختن روغن به وسیله موتور شده که علامت ان خارج شدن دود سیاه و غلیظ از اگزوز است. در صورتی که رینگ های جدیدی روی پیستون می خواهید نصب کنید مستلزم ان است که مقدار تراش سیلندر باید مشخص باشد.

نکته ۲: در صورت خراب شدن راهنمای سوپاپ انها را تعمیر و پس از ان باید حلقه ی لاستیکی که روی ساق سوپاپ است تعویض شود.

نکته ۳: در صورت کثیف شدن جدار پیستون و شیارهای رینگ ها که در نتیجه رینگها عمل خود را به خوبی انجام ندهند آنها را باید تعویض کرد.

نکته ۴: روغن خیلی رقیق به کار برده شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.