موتورهای برقی چه زمانی جایگاه خود را پیدا می کنند؟

قطعه نیوز: در پیچ و خم مشکلاتی که تولیدکنندگان موتورسیکلت در سال های اخیر به واسطه وضع قوانین متعدد داشتند، وضع قانونی مبنی بر تولید موتورهای برقی کار آنها را بیش از پیش سخت تر کرده است.

چندی پیش بهمن ضیایی مقدم، دبیر انجمن موتورسیکلت ایران گفته بود که وضع چنین قانون هایی به نفع تولیدکنندگان موتورسیکلت نیست زیرا هم هزینه تولید این موتورها بالا است و هم مشتری پرطرفدار ندارد.

با این حال این قانون همچنان سرجای خود هست و علیرغم ایرادات و اعتراضاتی که به آن شد به تعویق افتاد اما اجرای آن کنسل نشد.

از سوی دیگر مهمترین نکته در بحث تولید موتورهای برفی زیرساخت های آن است که به گفته هاشم مستوفی، عضو هیات‌مدیره انجمن تولیدکنندگان مجموعه قطعات موتورسیکلت این زیرساخت ها هنور فراهم نشده است و بسیاری از موتورهای برقی موجود در بازار وارداتی هستند.

شرکت های تامین قطعات موتورسیکلت تعطیل شده اند

همان طور که پیش تر هم اشاره کردیم، وضع قوانین متعدد و سخت گیر برای فعالان حوزه موتور بیشتر منجر به تعطیلی کارخانه ها شد تا توسعه آن.

مستوفی درباره وضعیت  تولید موتورهای برقی می گوید: امکان داخلی‌سازی پیشرانه‌ها وجود دارد اما شرکت‌هایی که در راس تولید موتورسیکلت هستند باید وارد قضیه شوند.

وی با اشاره به اینکه که اکثر شرکت‌ها محصولات را به صورت کاملا ckd به کشور وارد می‌کنند، تاکید می کند: قالب‌سازی به صرفه نیست و شرکت‌های مختلفی که در این زمینه فعایت می‌کردند کاملا تعطیل شده‌اند.

به گفته این مقام مسوول، عدم فرهنگ سازی و بالا بودن هزینه های جانبی موتورهای برقی به ویژه باطری آن سبب شده که مصرف کنندگان خیلی علاقه ای به استفاده از این نوع موتور نداشته باشند.

مستوفی ادامه می دهد: از سوی دیگر سازندگان مختلفی هم‌اکنون در زمینه ساخت موتورسیکلت‌های انژکتوری به فعالیت می‌پردازند ضمن این که امکان تبدیل نمونه‌های کاربراتوری که در شهرها تردد می‌کنند نیز به نوع انژکتوری وجود دارد. شرکت‌هایی این کار را انجام می‌دهند که البته هزینه آن دقیقا معلوم نیست و به نوع موتورسیکلت بستگی دارد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.