تولید زین منعطف دوچرخه با چاپگر سه بعدی

قطعه نیوز: شرکتی به نام کربن با کمک گرفتن از متخصصان فناوری در سیلیکون ولی موفق به تولید زین دوچرخه با چاپگر سه بعدی شده که بسیار نرم تر و در عین حال مستحکم تر و منعطف تر از زین های عادی است.

این زین با نام رسمی S-Works Power،  با استفاده از فرایندی موسوم به سنتز نور دیجیتال تولید شده که قبلا توسط شرکت آدیداس هم برای تولید کفش با استفاده از چاپگر سه بعدی به کار گرفته شده بود. در این روش نور ماوراء بنفش با گذر از یک مجرای تحت نفوذ اکسیژن بر روی یک سطح آغشته به نوعی صمغ مایع تابانده می شود. در نتیجه این صمغ می تواند حالت برنامه ریزی شده را به خود بگیرد.

این فناوری تولید زین دوچرخه را با سرعت بالا و با انعطاف مطلوب تر ممکن می کند. علاوه بر این، می توان لایه های متنوعی را به این نوع زین ها اضافه کرد. محصول نهایی این فرایند زینی یکپارچه است که لایه های مختلف آن به مرور زمان از هم باز نمی شوند. ساختار شبکه پیچیده ای این زین متشکل از ۱۴۰۰۰ قطعه کوچک و ۷،۷۹۹ گره بین آنهاست.

قرار است زین یادشده در ابتدای سال ۲۰۲۰ روانه بازار شود. البته قیمت این محصول اعلام نشده، اما دو مدل از آن با پهنای ۱۴۳ و ۱۵۵ میلیمتر در دسترس علاقمندان قرار می گیرد. وزن مدل کوچک تر ۱۸۹ گرم اعلام شده است.

منبع: نیو اطلس

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.