اولویت‌های دولت؛ قطع وابستگی به واردات لاستیک‌های سنگین

قطعه نیوز: وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تأمین لاستیک سنگین و قطع وابستگی در این حوزه، از اولویت‌های دولت در سال جاری است که تحقق این امر با جدیت دنبال می‌شود.

رضا رحمانی، در بازدید از کارخانه کویر تایر بیرجند با بیان اینکه کشور در حال صنعتی شدن است، اظهار کرد: ظرفیت‌های خوبی در بخش صنعت داریم که بیشتر موارد بیش از نیاز کشور است.

وی با بیان اینکه شرکت کویر تایر بخش مهمی از تایر کشور را تأمین می‌کند، افزود: لاستیک سنگین از معدود مواردی است که وابسته هستیم به گونه‌ای که تا سال گذشته بالغ بر ۷۰ درصد وابسته بودیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: در حال حاضر پنج طرح در کشور در زمینه تولید لاستیک سنگین در دست اجرا است که کارخانه کویر تایر بیرجند یکی از آن‌ها بوده و این طرح‌ها در اولویت قرار دارد.

رحمانی با تاکید بر حل مشکلات کویرتایر، تصریح کرد: تأمین لاستیک سنگین و قطع وابستگی در این حوزه، از اولویت‌های دولت در سال جاری است که تحقق این امر در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری بوده که با جدیت دنبال می‌شود.

وی، قول رسیدگی به مشکلات کویرتایر را داد و یادآور شد: در مورد تسهیلات مورد نیاز برای طرح توسعه کارخانه کویرتایر را با رئیس کل بانک مرکزی درمیان گذاشته و این مشکل پیگیری می‌شود.


ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.