رفع مشکل گرانی تایر خودرو پراید تا ۲۰ روز آینده

قطعه نیوز: رئیس انجمن صنفی صنعت تایر ایران ضمن تشریح دلایل گرانی تایر خودرو پراید اعلام می کند که کمبودی درخصوص لاستیک پراید وجود ندارد و این مساله روانی است و امیدواریم که مشکل گرانی تایر پراید ظرف ۲۰ روز آینده رفع شود.

محمدرضا تقی گنجی ظهار داشت: در حال حاضر ۸۵ درصد مصرف تایرهای سواری و بیش از ۶۰ درصد نیاز تایرهای سنگین در داخل کشور تولید می شود و برای اینکه نیاز به واردات تایر، به صفر درصد رسد باید ۳ کارخانه تایرسازی تاسیس شود که ظرفیت هر کارخانه ۴۰ هزار تن باشد و در این صورت خودکفا خواهیم شد.

وی افزود: این اقدام، کار دشواری نیست زیرا دولت در سال جاری ۵۰۰ میلیون یورو به واردات تایر تخصیص داد درحالیکه اگر همین مبلغ را برای ساخت ۳ کارخانه تایرسازی اختصاص می داد کشور در زمینه تولید تایر خودکفا می شد.

رئیس انجمن صنفی صنعت تایر ایران درخصوص قیمت بالای تایر پراید گفت: فقط قیمت تایر پراید بالا است و قیمت سایر تایرها به تعادل رسیده و حتی در خصوص بعضی از تایرها قمیت بازار آزاد از قیمت مصوب سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان پایین تر است.

گنجی افزود: دلیل قیمت بالای تایر پراید این است که تخصیص ارز به موقع محقق نشد. بانک مرکزی باید ارز را به موقع اختصاص دهد تا ما مواد اولیه را به موقع به کارخانه برسانیم، از طرف دیگر تعداد خودرو پراید در کشور بسیار زیاد است و وقتی مردم ملاحظه می کنند قیمت لاستیک پراید گران است برای خرید مشتاق تر می شوند و ممکن است اقدام به خرید و نگهداری چند حلقه تایر نمایند.

رئیس انجمن صنفی صنعت تایر ایران افزود: کمبودی درخصوص تایر خودرو پراید وجود ندارد و این مساله روانی است و امیدواریم که مشکل گرانی تایر پراید در ۲۰ روز آینده رفع شود.

گنجی در پایان تاکید کرد: توزیع تایر کاهش نخواهد یافت؛ ما مشغول تولید و توزیع هستیم و دلیلی برای کاهش توزیع وجود ندارد.

منبع: خبر خودرو

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.