تولید موتورسیکلت به معنای واقعی در کشور وجود ندارد

قطعه نیوز: رئیس اتحادیه فروشندگان موتورسیکلت و دوچرخه معتقد است: تولید موتورسیکلت به معنای واقعی در کشور وجود ندارد؛ به‌عنوان نمونه، انجین از کشورهای هند و چین وارد می‌شود. یا هوندا ۱۳۵ بدنه در داخل تولید می‌شود اما سایر قطعات وارد و در کارخانه‌ها مونتاژ می‌شود.

محمد خادم‌منصوری گفت: البته برخی موتورسیکلت‌های هندی به‌طور کامل مونتاژ می‌شوند اما قطعات بخشی از مدل‌ها داخلی‌سازی شده که به لحاظ کیفیت در سطح مطلوبی قرار دارد.

او ادامه داد: درباره تولید انجین هم اقدام‌هایی در حال انجام است تا خط تولید آن در کشور راه‌اندازی شود که با تحریم‌ها روبه‌رو شدیم. امید است این قطعه مهم موتورسیکلت نیز بومی‌سازی شود زیرا توان ساخت آن در داخل وجود دارد. تنها حمایت لازم است که دولتمردان و مدیران مربوط قول همکاری داده‌اند.

رئیس اتحادیه فروشندگان موتورسیکلت و دوچرخه درباره وضعیت بازار در سال جدید هم گفت: چون واردات انجین امسال با مشکلاتی روبه‌رو است اگر همین‌گونه پیش برود و ثبت‌سفارشی انجام نشود، ممکن است در ادامه با کمبود روبه‌رو شویم. البته برای سال ۹۸ مشکلی وجود ندارد و به اندازه کافی موجودی در انبارها داریم.

وی اظهار کرد: چون قشر موتورسیکلت‌سوار از افراد کم‌درآمد کشور هستند بالا رفتن قیمت‌ها باعث شده تا بازار تقاضا کاهش یابد. شاید پیش‌تر، افراد بیشتر تمایل داشتند موتورسیکلت خود را با نو تعویض کنند اما در شرایط حاضر آنها ترجیح می‌دهند موتورسیکلت خود را تعمیر و مدت بیشتری از آن استفاده کنند.

خادم‌منصوری درباره وضعیت نرخ این وسیله نقلیه در سال ۹۸ گفت: بارها گفته شده وقتی کالایی خریداری نشود نرخ آن ثابت می‌ماند. البته دستمزدها و برخی هزینه‌ها افزایش یافته اما در حدی نیست که درصد بالایی را به خود اختصاص دهد.

وی درباره استقبال مردم از بازار موتورسیکلت اظهارکرد: درحال‌حاضر کاربراتوری دیگر تولید نمی‌شود و در ماه آخر سال ۹۶ حدود ۴۰۰ هزار تا تولید و پلاک شد که در انبار دپو و در طول این سال‌ها فروخته شدند. مدل‌های انژکتوری و برقی هم با نسبت کمتر در حال فروش است.

رئیس اتحادیه فروشندگان موتورسیکلت و دوچرخه تاکید کرد: توجه داشته باشیم موتورسیکلت برقی تعریف خاصی دارد و باید به مسئله خدمات پس از فروش آن توجه ویژه شود. مهم‌ترین قطعه این نوع موتورسیکلت‌ها باتری است که نباید از کیفیت پایینی برخوردار باشند.

وی در گلایه نسبت به برخی مدل‌های موتورسیکلت برقی گفت: بارها گفته‌ام به‌دلیل شیبی که در تهران وجود دارد باید موتورسیکلت‌های برقی از قدرت بالایی برخوردار باشد تا جوابگوی این جغرافیا باشد. موتورسیکلت‌های ۵ تا ۷میلیون تومانی نمی‌تواند پاسخگوی این نوع جغرافیا باشد و بیشتر خریداران را گرفتار می‌کند.

وی با اشاره به موتورسیکلت‌های با کیفیت مطلوب در کشورهای اروپایی افزود: باید دولت ورود و حمایت کند. یارانه‌ به خریداران اختصاص دهد تا مردم استقبال کنند.

خادم‌منصوری درباره آمار کاربراتوری‌ها در بازار گفت: تعداد زیادی نیستند، اما به‌دلیل راحتی استفاده از آن، مردم بیشتر به‌دنبال این نوع موتورسیکلت هستند. حتی دیده می‌شود خریداران، موتورسیکلت انژکتوری می‌خرند اما متاسفانه در ادامه آن را به کاربراتوری تبدیل می‌کنند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.