موتورسیکلت‌هایی که از خودرو گرانتر شدند

قطعه نیوز: در بازار موتورسیکلت تهران شاید بتوان چهار گروه موتورسیکلت را تقسیم‌بندی کرد.

 گروه نخست ارزان‌ترین‌ها با حجم موتور ١٢۵ سی‌سی هستند که از رنج قیمتی ٧‌ میلیون تومان شروع می‌شوند و تا  ٢٠‌ میلیون تومان هم در بازار وجود دارند.

گروه دوم موتورسیکلت‌های با حجم موتور ١٣۵ تا ٢٠٠ سی‌سی هستند که با رنج قیمتی حداقل ٢٠ تا ۴٠‌ میلیون  تومان در بازار به فروش می‌رسند.

گروه سوم موتورسیکلت‌ها، محصولات با حجم موتور ٢۵٠ سی‌سی هستند که از حدود ۴٠ ‌میلیون شروع می‌شوند و تا ١٠٠‌ میلیون تومان ارزش دارند. تا این‌جا هیچ کدام از این موتورسیکلت‌ها برای تردد نیاز به مجوز نیروی انتظامی ندارند، اما در گروه چهارم موتورسیکلت‌ها که شاید به آنها بتوان لوکس گفت، با حجم موتوری بیش از ٢۵٠ تا ١١٠٠ سی‌سی هستند. موتورسیکلت‌هایی که قیمت آنها از ١٠٠‌میلیون تومان شروع می‌شود و تا ٢٠٠ ‌میلیون تومان هم می‌رسد.

به عنوان مثال در بازار یک مدل بنلی که با حجم ۲۴۹سی‌سی وجود دارد که اجازه رفت‌وآمد در سطح شهر را دارد و با دو سیلندر جزو گران‌قیمت‌ترین موتورسیکلت‌های اقتصادی بازار  شناخته می‌شود. این موتورسیکلت که سه ماه پیش قیمتی حدود ۴٠‌ میلیون تومان داشت، در حال حاضر معادل یک پژو ٢٠۶  صفر کیلومتر قیمت دارد و حدود ٩٠‌ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

گشتی در بازار نشان می‌دهد که در حال حاضر موتورسیکلت وسپا، پریماورا ١۵٠ که ۴‌ هزار تا کار کرده است، در بازار به قیمت ٩٨ ‌میلیون تومان فروخته می‌شود. جالب است بدانید وسپا ٩۴۶ هم ‌اکنون در بازار تهران بین ١٧٠ تا ٢٠٠‌میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

رشد دوبرابری قیمت موتورهای طرح CG

بررسی‌ها نشان از آن دارد موتورسیکلت‌های به‌روز هندی که مشتریان بسیاری برای آن وجود دارد، در ابتدای سال گذشته قیمتی در محدوده ١۵ ‌میلیون تومان داشت که در حال حاضر قیمت این محصول به محدوده ٣۵‌ میلیون تومان رسیده و در کنار آن ارزان‌ترین موتورسیکلت بازار که به ‌عنوان موتورسیکلت ایرانی طرح هوندا شناخته می‌شود و البته موتور آن چینی بوده و به صورت وارداتی تامین می‌شود، از قیمت ۴‌ میلیون تومان به ٩‌ میلیون تومان رسیده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.