۹ هزار و ۸۵۰ واحد صنعتی راکد هستند

قطعه نیوز: معاون وزیر صنعت گفت: ۹ هزار و ۸۵۰ واحد صنعتی راکد هستند که امسال برای هزار و ۳۵۰ واحد به منظور برگشت مجدد به چرخه تولید برنامه ریزی شده است.

محسن صالحی نیا در نشستی خبری که امروز شنبه ۱۹ مردادماه به مناسبت فرا رسیدن روز حمایت از صنایع کوچک برگزار شد، با اشاره به برنامه های توسعه ای در زمینه شهرک های صنعتی، گفت: یکی از برنامه های ما در جاهایی است که تقاضا محور هستند.

معاون وزیر صنعت ادامه داد: ما حدود ١١٠٠ شهرک و ناحیه صنعتی داریم که براساس آخرین آمار سال گذشته سهم صادرات این واحدها ۴ میلیارد دلار بوده است.

این مقام مسئول ادامه داد: ۲۱۰ سرمایه گذار خارجی با سرمایه ای بالغ بر دو میلیارد دلار در واحدهای ما سرمایه گذاری کرده اند و ۱۷ هزار نفر نیز در این حوزه مشغول به کار شده اند.

معاون وزیر صنعت با اشاره به اینکه ۶۰ شرکت مدیریت صادرات ایجاد شده است، گفت: این شرکت ها وظیفه حمایت از صادرات را در قالب تشکل ها دارند.

صالحی نیا با اشاره به ایجاد ۴۶۶ خوشه صنعتی اظهار داشت: این خوشه ها در ۹۷ پروژه متفاوت از جمله زعفران، عسل، فرش و غیره در حال فعالیت است. ۴۰ پروژه هم اکنون در دست اجراست و در سنوات آتی به خوشه های آن اضافه می شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ۸۱۰ شهرک و ناحیه صنعتی در حال بهره برداری داریم، تصریح کرد: از این تعداد ۵۰۰ مورد شهرک صنعتی و ۳۱۰ مورد ناحیه صنعتی است. ضمن اینکه ۹ منطقه ویژه اقتصادی نیز در کشور داریم.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه ۴۳ هزار و ۶۵۰ واحد فعال داریم، یادآور شد: ۱۳ هزار و ۸۰۰ واحد معادل ۴۰ درصد کل واحدها با ظرفیت ۵۰ درصد، ۱۰ هزار واحد معادل ۳۰ درصد کل واحدها با ظرفیت ۵۰ تا ۷۰ درصد و ۳۰ درصد باقیمانده نیز با ظرفیت ۷۰ و بیش از ۷۰ درصد فعالیت می کنند.

وی خاطرنشان کرد: ۸۱۰ هزار نفر در واحدهای فعال و ۱۸۰ هزار نفر در واحد های غیر فعال مشغول به کار هستند

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.