کیفیت باتری تولیدی در کشور بالا و مطلوب است

قطعه نیوز: رئیس اتحادیه باتری سازان کشور گفت:  با توجه به وضعیت موجود، تولید کارخانجات تولید باتری خوب و مناسب و کیفیت باتری تولیدی در کشور بالا و مطلوب است.

تقی علی اکبری افزود: زمانی که قیمت ارز افزایش می یابد، این مساله تاثیر بسیار زیادی بر قیمت اجناس از جمله باتری خودرو دارد اما کاهش نرخ ارز تا این لحظه بر قیمت هیچ کالایی ازجمله باتری تاثیر نداشته است.

او در پاسخ به سوالی در خصوص تاثیر کاهش نرخ ارز بر قیمت باتری گفت: زمانی که قیمت ارز افزایش می یابد، این مساله تاثیر بسیار زیادی بر قیمت اجناس از جمله باتری خودرو دارد اما کاهش نرخ ارز تا این لحظه بر قیمت هیچ کالایی تاثیر نداشته است.

علی اکبری درباره مواد اولیه وارداتی مورد نیاز برای تولید باتری خودرو گفت: بخشی از مواد اولیه تولید باتری خودرو وارداتی بوده که کارخانجات با داشتن مجوز و دریافت ارز از دولت نسبت به واردات اقدام می کنند.

رئیس اتحادیه باتری سازان کشور افزود: تاکنون مواد اولیه وارداتی به خوبی تامین شده و امیدواریم از این به بعد نیز مواد اولیه مورد نیاز به خوبی تامین شود.

علی اکبری گفت: قیمت باتری از فروردین ۹۸ تاکنون افزایش نداشته و حتی اقدام به فروش باتری با قیمت پایین تر از قیمت واقعی می شود و خوشبختانه نوسان قیمت باتری رو به پایین و کاهشی است.

رئیس اتحادیه باتری سازان کشور گفت: با توجه به اینکه باتری تاریخ تولید و تاریخ مصرف دارد و به همین دلیل، قابلیت نگهداری در انبار را ندارد، همکاران ما اقدام به زیرفروشی و فروش با قیمت پایین تر از قیمت واقعی می کنند.

علی اکبری گفت: واردات باتری کاهش یافته زیرا مشتری وجود ندارد و در حال حاضر عرضه بیش از تقاضا است و تولید داخل باتری تقریبا ۸۵ درصد نیاز بازار مصرف را تامین می کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.